Brytyjski rząd wyasygnował na początku ub. roku 200 mln funtów na zbudowanie nowego terminala samochodowego pod Londynem w Thurrock. Budowa rozpoczęła się wiosną 2019 roku. Terminal ma przepustowość 0,5 mln tirów rocznie, czyli jedną piątą tego, co przejeżdża przez Dover.

Terminal Tilbury2, leżący na działce o powierzchni 62 ha, przeznaczony jest wyłącznie od obsługi ładunków. Ma bocznicę kolejową o długości 775 m oraz magazyn o powierzchni 10 tys. mkw.

Czytaj więcej w: Porty zanotują dołek na przełomie kwietnia i maja

Londyn zamierza sfinansować rozbudowę kolejnych terminali promowych na wschodnim wybrzeżu, w obawie, że zatkany port w Calais zablokuje transport ważnych dostaw. Decyzje o inwestycjach zapadły po raporcie z 2018 roku wskazującym, że brytyjskie terminale promowe są nieprzygotowane do brexitu. Nie mają miejsc do kontroli ładunków. Raport podawał, że 44 proc. żywności przyjeżdża z kontynentu. Jest to tysiąc ciężarówek dziennie.

Brytyjski rząd dofinansował także sumą 35 mln funtów 16 linii promowych pomiędzy Wielką Brytanią i kontynentem oraz Irlandią. Dopłaty obowiązywać będą jeszcze przez 9 tygodni.