DCT rozbudowuje terminal kolejowy

Na bocznicy kolejowej DCT rozpoczęły przeładunki trzy nowe elektryczne suwnice RMG.

Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne. Suwnice RMG przypłynęły w częściach w lipcu 2019 z Chin. Mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Jako, że są zasilane elektrycznie mają niższe emisje niż suwnice placowe RTG, które zastąpiły. Są nie tylko większe i bardziej wydajne, ale także szybsze z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 150 m na minutę.

Dodatkową funkcjonalnością suwnic RMG jest obracanie kontenera w osi pionowej o 360 stopni oraz możliwość pracy 24 h na dobę w każdych warunkach pogodowych, nawet przy wietrze o prędkości 90 km/h.

Czytaj więcej w: Zboża uratowały wyniki portów w pierwszym kwartale

Nowe szyny i suwnice RMG są pierwszym krokiem w modernizacji kolei w programie T2b. – Rozbudowa naszej bocznicy kolejowej podwoi nasze zdolności przeładunkowe na kolei do ponad miliona TEU. Pierwszy istotny krok został zrealizowany – przebudowa bocznicy tak, aby mogła być obsługiwana przez nasze nowe suwnice RMG. Następnie tory zostaną wydłużone do 750 m, a ich liczba zwiększy się z czterech do siedmiu. Projekt ten wymaga starannego zaplanowania, ponieważ jest realizowany jednocześnie z odbywającymi się przeładunkami na bocznicy – wyjaśnia dyrektor generalny DCT Gdańsk Cameron Thorpe.

Czytaj więcej w: Nowe brytyjskie terminale promowe

W efekcie rozbudowy DCT będzie miało tory kolejowe o długości 5,25 km, ponad dwukrotnie zwiększając możliwości przeładunkowe na kolei. Suwnice RMG będą również wyposażone w systemy automatycznego odczytywania numerów kontenerów dla podniesienia wydajności, niezawodności, a przede wszystkim bezpieczeństwa operacji przeładunkowych.

Pomimo spowolnienia gospodarczego, nadal 35% wszystkich kontenerów w ruchu lądowym w porcie w Gdańsku wywozi się koleją. – W DCT w pierwszych czterech miesiącach 2020 nie tylko wzrosła ilość ładunków obsługiwanych koleją, ale także wzrósł udział kolei ogółem. 35% to bardzo dobry wynik, ale zarówno my jak i nasi kontrahenci widzimy jeszcze większy potencjał w transporcie kolejowym – zaznacza dyrektor handlowy DCT Gdańsk Dominik Landa. W gdyńskim GCT obsługiwanych jest koleją 18 proc. pojemników, w BCT 25 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zakupy ciężarówek zmalały w czerwcu o połowę

Wyniki rejestracji poprawiają się, rośnie optymizm wśród przewoźników. W czerwcu spadek rejestracji samochodów ciężarowych ...

Zarobić na chińskich przewozach

Szybko rosną kolejowe przewozy z Chin do Europy, w czym pomaga chińskie dofinansowanie. Główny ...

Komisja Europejska ma wizję zielonego transportu

Ciężarówki tylko z alternatywnymi napędami. Szczegóły w 2021 roku. Komisarz ds. Transportu Adina Valean ...

Magazyn zasilany słońcem

DB Schenker otworzył w Dubaju centrum logistyczne zasilane w pełni energią słoneczną. Regionalne centrum ...

Paczkomaty trafiły pod strzechy

InPost rozpoczął instalację paczkomatów w budynkach. Paczkomaty InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków, ...

Brexit zapcha porty

Rośnie prawdopodobieństwo zatorów na granicy. Przewoźnicy oczekują najgorszego, brytyjski rząd uspakaja. Przedstawiciele rządu Wielkiej ...