Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne. Suwnice RMG przypłynęły w częściach w lipcu 2019 z Chin. Mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Jako, że są zasilane elektrycznie mają niższe emisje niż suwnice placowe RTG, które zastąpiły. Są nie tylko większe i bardziej wydajne, ale także szybsze z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 150 m na minutę.
Dodatkową funkcjonalnością suwnic RMG jest obracanie kontenera w osi pionowej o 360 stopni oraz możliwość pracy 24 h na dobę w każdych warunkach pogodowych, nawet przy wietrze o prędkości 90 km/h.
Czytaj więcej w: Zboża uratowały wyniki portów w pierwszym kwartale
Nowe szyny i suwnice RMG są pierwszym krokiem w modernizacji kolei w programie T2b. – Rozbudowa naszej bocznicy kolejowej podwoi nasze zdolności przeładunkowe na kolei do ponad miliona TEU. Pierwszy istotny krok został zrealizowany – przebudowa bocznicy tak, aby mogła być obsługiwana przez nasze nowe suwnice RMG. Następnie tory zostaną wydłużone do 750 m, a ich liczba zwiększy się z czterech do siedmiu. Projekt ten wymaga starannego zaplanowania, ponieważ jest realizowany jednocześnie z odbywającymi się przeładunkami na bocznicy – wyjaśnia dyrektor generalny DCT Gdańsk Cameron Thorpe.
Czytaj więcej w: Nowe brytyjskie terminale promowe