DCT rozbudowuje terminal kolejowy

Na bocznicy kolejowej DCT rozpoczęły przeładunki trzy nowe elektryczne suwnice RMG.

Publikacja: 28.05.2020 13:47

DCT rozbudowuje terminal kolejowy

Foto: logistyka.rp.pl

Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne. Suwnice RMG przypłynęły w częściach w lipcu 2019 z Chin. Mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Jako, że są zasilane elektrycznie mają niższe emisje niż suwnice placowe RTG, które zastąpiły. Są nie tylko większe i bardziej wydajne, ale także szybsze z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 150 m na minutę.

Dodatkową funkcjonalnością suwnic RMG jest obracanie kontenera w osi pionowej o 360 stopni oraz możliwość pracy 24 h na dobę w każdych warunkach pogodowych, nawet przy wietrze o prędkości 90 km/h.

Czytaj więcej w: Zboża uratowały wyniki portów w pierwszym kwartale

Nowe szyny i suwnice RMG są pierwszym krokiem w modernizacji kolei w programie T2b. – Rozbudowa naszej bocznicy kolejowej podwoi nasze zdolności przeładunkowe na kolei do ponad miliona TEU. Pierwszy istotny krok został zrealizowany – przebudowa bocznicy tak, aby mogła być obsługiwana przez nasze nowe suwnice RMG. Następnie tory zostaną wydłużone do 750 m, a ich liczba zwiększy się z czterech do siedmiu. Projekt ten wymaga starannego zaplanowania, ponieważ jest realizowany jednocześnie z odbywającymi się przeładunkami na bocznicy – wyjaśnia dyrektor generalny DCT Gdańsk Cameron Thorpe.

Czytaj więcej w: Nowe brytyjskie terminale promowe

W efekcie rozbudowy DCT będzie miało tory kolejowe o długości 5,25 km, ponad dwukrotnie zwiększając możliwości przeładunkowe na kolei. Suwnice RMG będą również wyposażone w systemy automatycznego odczytywania numerów kontenerów dla podniesienia wydajności, niezawodności, a przede wszystkim bezpieczeństwa operacji przeładunkowych.

Pomimo spowolnienia gospodarczego, nadal 35% wszystkich kontenerów w ruchu lądowym w porcie w Gdańsku wywozi się koleją. – W DCT w pierwszych czterech miesiącach 2020 nie tylko wzrosła ilość ładunków obsługiwanych koleją, ale także wzrósł udział kolei ogółem. 35% to bardzo dobry wynik, ale zarówno my jak i nasi kontrahenci widzimy jeszcze większy potencjał w transporcie kolejowym – zaznacza dyrektor handlowy DCT Gdańsk Dominik Landa. W gdyńskim GCT obsługiwanych jest koleją 18 proc. pojemników, w BCT 25 proc.

Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne. Suwnice RMG przypłynęły w częściach w lipcu 2019 z Chin. Mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Jako, że są zasilane elektrycznie mają niższe emisje niż suwnice placowe RTG, które zastąpiły. Są nie tylko większe i bardziej wydajne, ale także szybsze z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 150 m na minutę.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności