Autostradowy finisz GDDKiA

Do wykonania zostało jeszcze ponad ćwierć setki kilometrów autostrad. Ich budowa zostanie ukończona w 2025 roku.

Publikacja: 14.09.2020 18:57

Autostradowy finisz GDDKiA

Foto: logistyka.rp.pl

GDDKiA buduje ostatnie odcinki A1 w województwach śląskim i łódzkim (długość docelowa A1 – 564 km). W realizacji jest pięć zadań o łącznej długości 81 km. Zgodnie z kontraktem planowana data oddania do ruchu to IV kwartał 2022 roku.

Czytaj więcej w: Powrócą prewencyjne badania trzeźwości kierowców

Generalna Dyrekcja mobilizuje wykonawców, aby do końca 2020 roku udostępnili kierowcom ponad 80 kilometrów nowej jezdni autostrady A1 między Tuszynem a  Częstochową. Planuje wykorzystać trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny i na zasadach tymczasowej organizacji ruchu udostępnić kierowcom po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Do czasu zakończenia budowy odcinka Tuszyn – Częstochowa, Główny Inspektorat Transportu Drogowego uruchomi na nim odcinkowy pomiar prędkości.

A2 do Siedlec

GDDKiA kończy budowę odcinków A2 na wschód od Warszawy. W sierpniu oddała do ruchu 15 kilometrów A2 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Długość całej A2 wyniesie 621 km.

Czytaj więcej w: Ranking TSL 2020

W realizacji są jeszcze dwa zadania (węzeł Kałuszyn – węzeł Groszki i węzeł Gręzów – węzeł Siedlce Zachód) o łącznej długości 25 km. W przetargu jest kolejne zadanie (Groszki – Gręzów) o długości 13 km. W przygotowaniu jest natomiastpięć zadań (od Siedlec do granicy państwa) o łącznej długości ok. 95 km. Planowana dostępności dla ruchu całej trasy to 2025 rok. 

Autostrada A2 między Warszawą a Łodzią zyska trzeci pas ruchu. Od marca 2019 roku trwają prace projektowe związane z opracowaniem elementów koncepcji programowej i materiałów do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na poszerzenie autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu. Odcinek pomiędzy Łodzią i Warszawą podzielono na dwie części, w granicach województwa łódzkiego i mazowieckiego. Wykonawcą dokumentacji dla obu części jest Transprojekt Gdański. Na efekty pracy czekamy do listopada 2020 roku. Udostępnienie kierowcom trzeciego pasa w obu kierunkach przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.

A4 do modernizacji

Autostrada A4 to najdłuższa autostrada w Polsce, o długości docelowej 667 km. Rozpoczyna swój bieg w Jędrzychowicach k. Zgorzelca, gdzie łączy się z niemiecką autostradą z kierunku Drezna, a kończy na granicy państwa z Ukrainą w Korczowej. Na odcinku Wrocław-Krzyżowa GDDKiA analizuje modernizację autostrady przez budowę nowego przebiegu na północ lub południe od obecnego przebiegu lub możliwość przebudowy w istniejącym śladzie.

Czytaj więcej w: Samochód bez kierowcy. Branża szykuje się na rewolucję

Trwają prace nad dostosowaniem drogi krajowej nr 18 (na odcinku Olszyna – Golnice o długości ponad 70 km) do standardów autostrady. Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie.

W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.

GDDKiA buduje ostatnie odcinki A1 w województwach śląskim i łódzkim (długość docelowa A1 – 564 km). W realizacji jest pięć zadań o łącznej długości 81 km. Zgodnie z kontraktem planowana data oddania do ruchu to IV kwartał 2022 roku.

Czytaj więcej w: Powrócą prewencyjne badania trzeźwości kierowców

Pozostało 90% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności