Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały trzecią umowę wykonawczą

Przewoźnik kupił za 398 mln zł 12 ezt Flirt, które będą obsługiwać połączenie Skierniewice-Mińsk Mazowiecki-Warszawa.

Publikacja: 17.09.2020 10:34

Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały trzecią umowę wykonawczą

Foto: logistyka.rp.pl

W cenie zawiera się zakup 5-członowych pojazdów oraz przeszkolenie pracowników. Na podstawie umowy Stadler będzie również świadczył usługi serwisowe. Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawa opcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.

Czytaj więcej w: Europa doczekała się czempiona kolejowego

Na realizację zawartej 16 września umowy Koleje Mazowieckie otrzymały dofinansowanie z POIiŚ 2014-2020 w wysokości 126,05 mln zł.

Podpisana trzecia umowa wykonawcza jest fragmentem kontraktu ramowego na 61 pięcioczłonowych pojazdów typu FLIRT, zawarty pomiędzy przewoźnikiem a producentem w 2018 roku, jest realizowany przy wsparciu środków unijnych z RPO WM 2014-2020 (dofinansowanie w wysokości 96,16 mln zł) oraz z POIiŚ 2014-2020 (dofinansowanie w wysokości 580 mln zł). 

Czytaj więcej w: Stadler oczekuje dobrego drugiego półrocza

Zgodnie z zawartą umową przedwstępną w kolejnych miesiącach KM i Stadler podpiszą jeszcze dwa kontrakty: umowę na dostawę 15 pięcioczłonowych pojazdów przeznaczonych na trasę Góra Kalwaria/Czachówek – Modlin oraz umowę na dostawę 16 pięcioczłonowych pojazdów przeznaczonych na trasę Warszawa – Tłuszcz.

Pierwsza umowa wykonawcza, na zakup 6 pojazdów, została podpisana w maju 2018 r., a druga, na kolejne 12, w marcu 2019 r.

W cenie zawiera się zakup 5-członowych pojazdów oraz przeszkolenie pracowników. Na podstawie umowy Stadler będzie również świadczył usługi serwisowe. Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawa opcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.

Czytaj więcej w: Europa doczekała się czempiona kolejowego

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności