200-tysięczny ciągnik trafił do Grupy Bury. Jubileuszowy pojazd to MAN TGX 18.510 4X2 BLS nowej generacji ze standardową wysokością naczepienia. Objęty jest 60-miesięcznym pełnym kontraktem serwisowym ComfortSuper oraz gwarancją mobilności MAN. Czerwona kabina GM wyróżnia się komfortowym wyposażeniem dla dwóch kierowców, m.in. fabryczną, elektryczną klimatyzacją postojową.  Dodatkowo ciągnik został wyposażony w światła Full LED i 12,3-calowy wyświetlacz radia. 

Czytaj więcej

Administracje Polski i Ukrainy przygotowują nowe przejścia graniczne

Grupa Bury specjalizuje się w transporcie warzyw i owoców z południa Europy, ale także ładunków z Francji, Anglii, Niemiec, Ukrainy i Rumunii. We flocie lubelskiego przewoźnika znajduje się 100 składów opartych na ciągnikach MAN TGX. Firma senatora z Lublina zatrudnia 550 osób i posiada magazyny o łącznej powierzchni 12 000 m kw.

Ponadto firma Bury działa od 1992 roku i od 2000 roku jest partnerem serwisowym MAN Truck & Bus Polska; posiada autoryzowane stacje serwisowe w Lublinie oraz Radomiu.

Fabryka MAN Trucks w Niepołomicach, należąca do koncernu MAN działa od 2007 roku. W zakładzie odbywa się montaż pojazdów, produkowane są tam pojazdy ciężarowe klasy ciężkiej serii TGS i TGX o masie całkowitej powyżej 18 ton. 

Trwa rozbudowa fabryki, dzięki której jej powierzchnia zwiększy się o ponad jedną trzecią i wyniesie ponad 41 hektarów. Docelowo w systemie trzyzmianowym produkowanych będzie tu 300 pojazdów dziennie. – Będzie to fabryka o wyjątkowo dużej elastyczności, która umożliwi nam produkcję na jednej taśmie wszystkich typoszeregów pojazdów: od lekkich do ciężkich. Produkowane w nim będzie w około dwóch trzecich wszystkich kabin oraz wszystkich pojazdów MAN – zaznacza prezes zarządu MAN Truck & Bus SE Alexander Vlaskamp. 

Czytaj więcej

Znika marka Pekaes, zastąpi ją Geodis

W wyniku rozbudowy moce przerobowe fabryki w Niepołomicach wzrosną około trzykrotnie (w 2021 roku produkcja sięgnęła rekordowej liczby 25 tys. ciężarówek). Powstanie też dział „Truck Modification“, w którym pojazdy ciężarowe będą indywidualnie modyfikowane. Fabryka będzie zatrudniać trzykrotnie więcej pracowników niż przed jej przebudową. W zakładzie w Niepołomicach powstanie około 1500 dodatkowych miejsc pracy. 

W ramach rozbudowy powstanie nowa hala do produkcji kabin o powierzchni 26 000 m kw. oraz hala o powierzchni 10 000 m kw. dla Truck Modification Center. Zacieśni się współpraca między zakładem w Niepołomicach i zakładem w Monachium, który potrzebuje miejsca na mieszaną produkcję pojazdów zarówno z napędem tradycyjnym, jak i elektrycznym. 

Wartość rozbudowy to inwestycja o wysokości ponad 130 milionów euro. W nowopowstającym zakładzie zostanie zainstalowane źródło bioenergii dzięki czemu zakład do roku 2025 będzie neutralny pod względem emisji CO2.

MAN produkuje w Starachowicach autobusy miejskie. Łącznie z fabryką w Tarnowie Podgórnym (już nieczynną) wyprodukował ponad 20 tys. autobusów miejskich. Z kolei dostawcy MAN TGE produkowany jest w fabryce Volkswagena we Wrześni. 

Czytaj więcej

Elektryczne ciężarówki na kablu grubym jak ręka

Po ośmiu miesiącach rejestracje w Polsce MAN wyniosły 3186 pojazdów ciężarowych, co oznacza spadek o ponad 13 proc. i dało marce czwarte miejsce w rankingu, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Z tego samego źródła wynika, że tegoroczne rejestracje autobusów MAN wyniosły 155 sztuk i były o blisko 163 proc. większe niż rok wcześniej, co dało marce trzecie miejsce na tym rynku. Rejestracje dostawczych MAN-ów wyniosły 484 sztuki, o niemal 31 proc. mniej niż rok wcześniej. Marka zajęła jedenaste miejsce w rankingu.