Iveco wiąże duże nadziej z klasą ciężką wskazując, że w ostatnich dwóch latach zwiększyła ona rynkowe udziały z 5 do 8 proc. i zapowiada, że planuje oferować samochody o najniższych kosztach użytkowania. Ich produkcja ruszy latem 2024 roku, a dostawy kilka miesięcy później.
Duże inwestycje w modernizację produktu wynikają po części ze zmian w prawie. Od połowy 2024 roku będzie obowiązkowy systemem wspomagający kierowcę ADAS, z radarem wykrywającym pieszych. Jego instalacja w autach Iveco wymagała nowej architektury elektronicznej. Została ona stworzona w 3 lata przez liczący 65 osób zespół inżynierów Iveco, który z udziałem specjalistów zewnętrznych zaprojektował przede wszystkim Telematic Box. Architektura jest wspólna dla gamy lekkiej, średniej i ciężkiej, a oprogramowanie może być zdalnie uaktualniane.
Wnętrze Iveco S-Way
Samochody wyposażone w nową elektronikę wyróżnia nowa deska rozdzielcza z cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 10 cali (do wyboru 12 cali w gamie ciężkiej) oraz 7- lub 10-calowym wyświetlaczem systemu informacyjno-rozrywkowego, sterowania klimatyzacją i nawigacją oraz stanowiącym połączenie ze smartfonem (maksymalnie dwa telefony). Ten ekran służy również systemowi Iveco Driver Pal, sterowanego głosem asystenta podróży. Wykorzystuje on funkcje Amazon Alexa.
Czytaj więcej
Rosnące koszty wynagrodzeń mogą zagrozić istnieniu najmniejszych firm, także branży transportowej.