Wielton poszukuje chętnych do pracy w spółce Wielton Africa, która jest obecna na afrykańskim rynku od 2017 roku, gdy została założona w Abidżanie (Wybrzeże Kości Słoniowej). W marcu 2020 roku został utworzony oddział spółki Wielton Africa w Casablance w Maroku.
Nowe regulacje
Na decyzję Wieltonu o rozszerzeniu działalności w tym regionie wpływ miały m.in. korzystne zmiany legislacyjne przeprowadzone na obszarze Zachodnioafrykańskiej Unii Gospodarczej i Monetarnej, zrzeszającej osiem państw. Dotyczą one m.in. zmniejszenia dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów poruszających się po lokalnych drogach, co powoduje konieczność wymiany floty. Duży potencjał sprzedażowy tkwi w inwestycjach w przemysł wydobywczy i regionalną infrastrukturę.
Czytaj więcej
Z powodu unijnej dyrektywy stawki myta pójdą w górę. Również kolejarze domagają się wyższych obciążeń dla przewoźników samochodowych.
Wielton eksportuje pojazdy do 7 krajów afrykańskich: Wybrzeże Kości Słoniowej, Senegal, Maroko, Kamerun, Czad, Mali, Gwinea. – W planach mamy poszerzenie działalności w Afryce o Tanzanię i Kenię, prawdopodobnie będą to także Algieria i Mauretania po planowanych misjach handlowych w tym roku – ujawnia dyrektor zarządzający Wielton Afryka Artur Pietrzak.
W regionie działa wiele kopalń i dlatego najczęściej klientów znajdują ciężkie, 4-osiowe wywrotki, skonstruowane specjalnie na potrzeby rynku afrykańskiego. Konstruktorzy Wieltonu zmniejszyli masę pojazdów i zapewnili równomierne rozłożenie obciążeń na wszystkie osie.