Ustępują problemy z dostawami, Solaris zmniejszył o połowę liczbę autobusów w produkcji dzięki poprawie zaopatrzenia. Spółka przy 819 mln euro przychodów wypracowała EBIT na poziomie 8 mln euro, przy 4 mln euro EBIT w 2022 roku.
Mocna druga połowa roku
Marża jest co prawda znikoma, wyniosła 1 proc., ale zarząd podkreśla, że w drugiej połowie roku, gdy kooperanci nadgonili opóźnienia w dostawach brakujących części i materiałów, fabryka odzyskała tempo pracy, a marża wrosła do 7 proc.
Czytaj więcej
W jedenastym tygodniu roku rozpocznie prace zespół, który określi zasady funkcjonowania Inspekcji Transportu Drogowego. Inspektorzy domagają się umundurowienia i deklaracji ze strony rządu.
Spółka podkreśla, że uzyskanie wysokiej marży oraz pękaty portfel zamówień pozwalają przypuszczać, że nadchodzące dwa lata będą bardzo owocne.
Popyt na zeroemisyjne autobusy wzrósł w Europie w 2023 roku o połowę, na czym skorzystał Solaris, który ma pierwsze miejsce w Europie w rankingu dostawców zeroemisyjnych autobusów, z udziałem 15,2 proc. Połowa produkcji to modele z wtyczką, gdy u konkurencji stanowią one 40 proc. KE zakłada, że do 2035 roku wszystkie nowe autobusy będą zeroemisyjne.