Ustępują problemy z dostawami, Solaris zmniejszył o połowę liczbę autobusów w produkcji dzięki poprawie zaopatrzenia. Spółka przy 819 mln euro przychodów wypracowała EBIT na poziomie 8 mln euro, przy 4 mln euro EBIT w 2022 roku.
Mocna druga połowa roku
Marża jest co prawda znikoma, wyniosła 1 proc., ale zarząd podkreśla, że w drugiej połowie roku, gdy kooperanci nadgonili opóźnienia w dostawach brakujących części i materiałów, fabryka odzyskała tempo pracy, a marża wrosła do 7 proc.
Czytaj więcej
W jedenastym tygodniu roku rozpocznie prace zespół, który określi zasady funkcjonowania Inspekcji...
Spółka podkreśla, że uzyskanie wysokiej marży oraz pękaty portfel zamówień pozwalają przypuszczać, że nadchodzące dwa lata będą bardzo owocne.
Popyt na zeroemisyjne autobusy wzrósł w Europie w 2023 roku o połowę, na czym skorzystał Solaris, który ma pierwsze miejsce w Europie w rankingu dostawców zeroemisyjnych autobusów, z udziałem 15,2 proc. Połowa produkcji to modele z wtyczką, gdy u konkurencji stanowią one 40 proc. KE zakłada, że do 2035 roku wszystkie nowe autobusy będą zeroemisyjne.