Przewoźnicy jak kamikaze

Kryzys sprawia, że coraz częściej przewoźnicy samochodowi gotowi są łamać przepisy, aby tylko wykonać zlecenie. Rośnie liczba firm z odebranymi uprawnieniami.

Publikacja: 17.12.2024 10:01

Obwodnica Międzyrzecza

Obwodnica Międzyrzecza

Foto: GDDKiA

Do końca listopada 2024 roku inspektorzy rozpoczęli blisko 840 postępowań pod kątem oceny dobrej reputacji przewoźnika, podczas gdy takich spraw jeszcze dwa lata temu było ponad 350 w całym roku, alarmuje Inelo z Grupy Eurowag. Rosnąca fala postępowań widoczna już była w ubiegłym roku, gdy GITD wszczął 874 sprawy. 

W tym roku już 217 przewoźników utraciło dobrą reputację, gdy rok wcześniej takich przypadków było 184, raportuje GITD. – W ostatnim czasie widzimy znaczący wzrost liczby postępowań dotyczących oceny dobrej reputacji przewoźników. Najczęściej działanie to jest następstwem nawet jednego najpoważniejszego naruszenia. Do katalogu najczęściej spotykanych najpoważniejszych naruszeń należy, m.in. brak badania technicznego pojazdu lub naczepy, manipulacje przy tachografie lub znaczne przekroczenie norm czasu jazdy i odpoczynku, jakie zostało wykryte w czasie kontroli drogowej w UE lub w firmie – wskazuje ekspert ds. rozwoju i szkoleń, Inelo z Grupy Eurowag Mateusz Włoch. 

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Drogowy
Nie widać końca spadków rejestracji naczep
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Drogowy
Zbliża się fala protestów przewoźników
Drogowy
Wielton rusza z produkcją furgonów
Drogowy
Mniejsze saldo usług transportu drogowego
Drogowy
Zły rok dla przewoźników drogowych
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”