Przewoźnicy jak kamikaze

Kryzys sprawia, że coraz częściej przewoźnicy samochodowi gotowi są łamać przepisy, aby tylko wykonać zlecenie. Rośnie liczba firm z odebranymi uprawnieniami.

Publikacja: 17.12.2024 10:01

Obwodnica Międzyrzecza

Obwodnica Międzyrzecza

Foto: GDDKiA

Do końca listopada 2024 roku inspektorzy rozpoczęli blisko 840 postępowań pod kątem oceny dobrej reputacji przewoźnika, podczas gdy takich spraw jeszcze dwa lata temu było ponad 350 w całym roku, alarmuje Inelo z Grupy Eurowag. Rosnąca fala postępowań widoczna już była w ubiegłym roku, gdy GITD wszczął 874 sprawy. 

W tym roku już 217 przewoźników utraciło dobrą reputację, gdy rok wcześniej takich przypadków było 184, raportuje GITD. – W ostatnim czasie widzimy znaczący wzrost liczby postępowań dotyczących oceny dobrej reputacji przewoźników. Najczęściej działanie to jest następstwem nawet jednego najpoważniejszego naruszenia. Do katalogu najczęściej spotykanych najpoważniejszych naruszeń należy, m.in. brak badania technicznego pojazdu lub naczepy, manipulacje przy tachografie lub znaczne przekroczenie norm czasu jazdy i odpoczynku, jakie zostało wykryte w czasie kontroli drogowej w UE lub w firmie – wskazuje ekspert ds. rozwoju i szkoleń, Inelo z Grupy Eurowag Mateusz Włoch. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Drogowy
Naczepy: klimat rynkowy dużo gorszy niż w ubiegłym roku
Drogowy
Więcej parkingów, aby nie rozwadniać Pakietu Mobilności
Drogowy
Ruszają polskie kontrole graniczne
Drogowy
Przewoźnicy cierpią, gdy zamiera przemysł
Drogowy
Fanom ciężarówek serce zabije mocniej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama