Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 05:14 Publikacja: 29.04.2025 07:25
Foto: GDDKiA
Wartość nowych kontraktów na finasowanie zakupu pojazdów ciężkich sięgnęła w pierwszym kwartale 4,5 mld zł, co oznacza spadek o 3,2 proc., podał Związku Polskiego Leasingu. Finansowanie pojazdów ciężarowych w marcu było na plusie i jest pierwszy wzrost w tym sektorze od 1,5 roku. Jednak ciągniki siodłowe nadal notują spadki. Skokowo poprawiła się z kolei sytuacja w finansowaniu naczep i przyczep. Lepszy wynik jest także w typowych ciężarówkach (bardziej związanych z popytem krajowym) i bardzo dobry w finansowaniu autobusów. – Oceniamy, że najgorsze w sektorze finansowania pojazdów ciężkich jest już za nami, ale wciąż recesja w przemyśle strefy euro i trudna sytuacja finansowa firm transportowych, przekłada się na niski popyt inwestycyjny w transporcie drogowym międzynarodowym – przyznaje główny ekonomista Związku Polskiego Leasingu i EFL Marcin Nieplowicz.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Emigranci rozsadzili strefę Schengen, jednym z pierwszych poszkodowanych będzie transport drogowy.
Europejska produkcja się kurczy, jest coraz mniej do wożenia. Maleją przewozy całosamochodowe, dobrze trzyma się...
Wraz z wakacjami rozpoczyna się sezon zlotów i pokazów ciężarówek. Na miłośników ciężkich pojazdów czekają nowe...
Niecała połowa przewoźników uważa swoją kondycje finansową za dobrą, a wśród małych zaledwie co dwunasty podmiot...
Po pożarze jednej z hal lakierniczych i śrutowni produkcja ruszyła i spółka zapewnia, że zakład funkcjonuje bez...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas