Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 21.08.2025 14:06 Publikacja: 29.04.2025 07:25
Foto: GDDKiA
Wartość nowych kontraktów na finasowanie zakupu pojazdów ciężkich sięgnęła w pierwszym kwartale 4,5 mld zł, co oznacza spadek o 3,2 proc., podał Związku Polskiego Leasingu. Finansowanie pojazdów ciężarowych w marcu było na plusie i jest pierwszy wzrost w tym sektorze od 1,5 roku. Jednak ciągniki siodłowe nadal notują spadki. Skokowo poprawiła się z kolei sytuacja w finansowaniu naczep i przyczep. Lepszy wynik jest także w typowych ciężarówkach (bardziej związanych z popytem krajowym) i bardzo dobry w finansowaniu autobusów. – Oceniamy, że najgorsze w sektorze finansowania pojazdów ciężkich jest już za nami, ale wciąż recesja w przemyśle strefy euro i trudna sytuacja finansowa firm transportowych, przekłada się na niski popyt inwestycyjny w transporcie drogowym międzynarodowym – przyznaje główny ekonomista Związku Polskiego Leasingu i EFL Marcin Nieplowicz.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Floty ciężarówek nie rosną, popyt jest zmienny, a ceny taboru spadają z rekordowych poziomów zanotowanych w czas...
Chińscy operatorzy logistyczni testują system TIR. Ich ciężarówki regularnie docierają na Białoruś.
Pracownicy GITD domagają się podwyżek, resort nie ma na nie pieniędzy, więc przedłuża się protest, inspektorzy n...
Branża leasingowa zapowiada poprawę popytu na tabor samochodowy i spodziewa się gospodarczego ożywienia.
Przewoźnicy z Polski i Rumunii znów inwestują w tabor, ale firmy z innych krajów ograniczają wydatki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas