System operacyjny dla tej floty, nazwany Saga, przygotowany jest także przez Einride. Celem jest wykonanie do 5 mln przewozów przy pomocy elektrycznych samochodów w pięcioleciu. 

Maersk spodziewa się oszczędności operacyjnych. Einride zmontuje pierwsze samochody w Kalifornii. Będą to ciągniki siodłowe współpracujące z naczepa o pojemności 33 palet oraz podwozia mające pojemności 18 palet. 

Czytaj więcej

Czy Rosja znajdzie się poza konwencjami transportu drogowego?

Docelowo Einride zamierza wdrożyć autonomiczne ciężarówki. Einride już przeszkoliło pierwszą zdalną operatorkę ciężarówki. Tiffany Heathcott, bo o niej mowa, ma wieloletnie doświadczenie w kierowaniu ciężarówki i prawo jazdy kat. C+E. W tym roku autonomiczne ciężarówki kontrolowane z biura wyjadą na publiczne drogi. Jeden operator może kontrolować do 10 ciężarówek. 

Einride zaznacza, że kontrolujący nie prowadzi ciężarówki, a jedynie nadzoruje jej pracę i włącza się tylko w momentach krytycznych. Firma dysponuje flota elektrycznych platform, przystosowanych do przewozu standardowego, 20-stopowego kontenera. 

Czytaj więcej

Rusza bezpośrednie morskie połączenie Polski z USA, co ułatwi życie eksporterom

Maersk stał się w 2021 roku udziałowcem Einride, a projektem autonomicznych ciężarówek Einride zainteresowany jest także DB Schenker. 

W autonomiczne pojazdy inwestuje m.in. grupa Traton (poprzez Scanię), Paccar i Daimler Trucks. 

Volvo sprzedało do należącej do Maersk amerykańskiej spółki Performance Team 126 elektrycznych ciężarówek Volvo VNR. Producent rozpocznie dostawy w drugim kwartale 2022 roku, a zakończy do pierwszego kwartału 2023 roku. 

Volvo VNR Electric jest produkowane w zakładach Volvo Trucks w New River Valley w Wirginii, które są wyłącznym producentem wszystkich samochodów ciężarowych Volvo w Ameryce Północnej.