Pomimo wycofania się dużych zleceniodawców z przewozów Nowym Jedwabnym Szlakiem i ogólnej niepewności na rynku, Cargounit, największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw, powiększa park pojazdów.
Firma odebrała kolejną lokomotywę Vectron MS w ramach umowy dostawy 10 lokomotyw podpisanej we wrześniu 2021 roku. Zdecydowała się także uruchomić opcję na zakup 5 dodatkowych pojazdów od Siemens Mobility. – Widzimy obecnie duże zapotrzebowanie na tabor a w szczególności na nowoczesne lokomotywy. W Polsce średni wiek lokomotyw elektrycznych przekracza 35 lat i duża część floty lokomotyw wymaga wymiany na lokomotywy nowoczesne – przypomina prezes zarządu Cargounit Łukasz Boroń.
Czytaj więcej
Austriacka spółka Bexity stała się częścią polsko- holenderskiego koncernu logistycznego.
Przyznaje, że mogą pojawić się perturbacje na rynku kolejowym wynikające z wojny wywołanej przez Rosję na Ukrainie oraz wprowadzanych sankcji gospodarczych przez UE, które mogą wpłynąć na ograniczenie przewozów kolejowych przez granicę białoruską w ramach tzw. Jedwabnego Szlaku. Ponadto mogą wystąpić zakłócenia przewozów towarów masowych wskutek zakazu importu rosyjskiego węgla czy zamknięcia produkcji przez ukraińskich dostawców rudy żelaza i produktów stalowych. – Jednak ładunki towarów masowych takich jak węgiel, rudy żelaza czy wyroby stalowe do Polski i tak będą musiały trafić, jeśli nie koleją, to do polskich portów. Podobnie będzie z przewozami kontenerów – one trafią do polskich portów lub portów w Niemczech, Holandii lub Belgii skąd transport odbywa się głównie koleją. Więc obecna sytuacja nie skłania nas do zawieszenia realizacji planów, przyroda nie znosi próżni i pojawią się inne szlaki transportowe dla towarów jakich potrzebuje europejska gospodarka. Nasze nowe lokomotywy Vectron MS są wielosystemowe, więc nadają się do obsługi innych połączeń także poza Polską – podkreśla prezes Cargounit.
Firma Cargounit zakupiła już łącznie 18 lokomotyw od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron. Teraz firma decyduje się także na uruchomienie opcji na kolejne 5 Vectronów MS, z możliwością zamówienia kolejnych 15 pojazdów do 2023 r. Łącznie Cargounit może mieć w swojej flocie blisko 40 lokomotyw Siemensa.