Rhenus Logistics porządkuje strukturę w Polsce i zachowuje markę C. Hartwig

C. Hartwig odpowiada za spedycję lotniczą i morską w grupie Rhenus w Polsce.

Publikacja: 21.03.2022 21:42

Rhenus Logistics porządkuje strukturę w Polsce i zachowuje markę C. Hartwig

C. Hartwig

Foto: C. Hartwig

Działająca od listopada 2021 roku w ramach globalnej Grupy Rhenus spółka C. Hartwig Gdynia przejęła dział Air & Ocean Poland ze struktur Rhenus Logistics. Gdyński spedytor odpowiada za wszystkie zlecenia w obrębie spedycji lotniczej i morskiej realizowane wcześniej przez firmę Rhenus na rzecz klientów w Polsce. 

Czytaj więcej

Gwałtownie maleje import z zachodu do Rosji, ładunki blokują terminale

Są to m.in. kompleksowe rozwiązania dla pełnych kontenerów oraz w ramach własnych linii drobnicowych zarówno w transporcie morskim, jak i z wykorzystaniem kolei transkontynentalnej. Połączenie ma ułatwić spółce konkurencję na trudnym rynku przesyłek lotniczych i morskich, na którym mocnymi graczami są m.in. DB Schenker, Kuehne + Nagel i DSV. – Najważniejszą informacją dla klientów obsługiwanych wcześniej przez Rhenus Air & Ocean Poland jest to, że gwarantujemy kontynuację współpracy, dzięki czemu zabezpieczony jest nieprzerwany proces obsługi ich przesyłek. Dodatkową korzyścią dla dotychczasowych i nowych klientów będzie możliwość skorzystania ze znacznie szerszej oferty usług C. Hartwig Gdynia – zapewnia Karolina Świetlik, kierownik Oddziału Warszawa C. Hartwig Gdynia, do którego dołączył dotychczasowy zespół Rhenus. 

C. Hartwig Gdynia specjalizuje się również w transportach ładunków ponadnormatywnych oraz masowych, które organizuje i obsługuje specjalny zespół. Ofertę uzupełniają usługi, które firma może zaproponować we własnych magazynach i na placach przeładunkowych. C. Hartwig Gdynia obsługuje klientów w siedzibie głównej w Gdyni oraz w 9 oddziałach na terenie Polski (Warszawa, Gdańsk, Katowice, Koroszczyn k. Terespola, Kraków, Wrocław, Szczecin, Poznań, Łódź). Prowadzi również działalność przez spółki zależne w: USA (Nowy Jork – Amerpol International, Inc.), Wielkiej Brytanii (Felixstowe – PSA Transport Ltd.) i Niemczech (Hamburg – Poltrans Internationale Speditionsgesellschaft MBH). 

Czytaj więcej

Rośnie popyt na żywność i na transport, który dochodzi do granic przepustowości

Przejmowany dział Rhenus Logistics liczy kilkanaście osób. C. Hartwig Gdynia zatrudnia w sumie blisko 400 osób, a w ubiegłym roku spółka obsłużyła 70 tys. przesyłek morskich i lotniczych. – Cechą charakterystyczną naszego rynku spedycyjno-logistycznego, jest duże zróżnicowanie organizacyjne i kapitałowe. Różnimy się od Czech, Słowacji czy Węgier istotnym udziałem spedycji i logistyki rodzimej proweniencji, która coraz częściej zapuszcza regionalne korzenie – zauważa przewodniczący Polskiej izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński. 

Branża spodziewa się, że podobny proces ujednolicania struktur będzie przeprowadzony przez Geodis, które w 2020 roku kupiło Pekaes. 

C. Hartwig jest najstarszą marką w krajowej spedycji. Firma rozpoczęła działalność w Poznaniu w 1858 roku, w 1919 roku została przejęta przez kapitał polski i stała się największą polską firmą spedycyjną. Jest obecna w Gdyni od 1926 roku, kiedy to rozpoczął działalność oddział morski przedsiębiorstwa. Akcjonariat spółki składa się z: Rhenus Beteiligungen International GmbH 87,94 proc., Skarb Państwa 8,94 proc., inni (osoby fizyczne, które otrzymały akcje jako pracownicy spółki) 3,12 proc.

Działająca od listopada 2021 roku w ramach globalnej Grupy Rhenus spółka C. Hartwig Gdynia przejęła dział Air & Ocean Poland ze struktur Rhenus Logistics. Gdyński spedytor odpowiada za wszystkie zlecenia w obrębie spedycji lotniczej i morskiej realizowane wcześniej przez firmę Rhenus na rzecz klientów w Polsce. 

Są to m.in. kompleksowe rozwiązania dla pełnych kontenerów oraz w ramach własnych linii drobnicowych zarówno w transporcie morskim, jak i z wykorzystaniem kolei transkontynentalnej. Połączenie ma ułatwić spółce konkurencję na trudnym rynku przesyłek lotniczych i morskich, na którym mocnymi graczami są m.in. DB Schenker, Kuehne + Nagel i DSV. – Najważniejszą informacją dla klientów obsługiwanych wcześniej przez Rhenus Air & Ocean Poland jest to, że gwarantujemy kontynuację współpracy, dzięki czemu zabezpieczony jest nieprzerwany proces obsługi ich przesyłek. Dodatkową korzyścią dla dotychczasowych i nowych klientów będzie możliwość skorzystania ze znacznie szerszej oferty usług C. Hartwig Gdynia – zapewnia Karolina Świetlik, kierownik Oddziału Warszawa C. Hartwig Gdynia, do którego dołączył dotychczasowy zespół Rhenus. 

Szynowy
Im gorzej z przewozami pasażerskimi, tym lepiej mają się producenci pociągów
Drogowy
Brak komponentów uszczuplił przychody i zyskowność Solarisa
Drogowy
Nie ma jednomyślności wśród państw unijnych czy zamknąć granicę z Rosją
Praca w logistyce
Od dzisiaj uproszczone formalności przy zatrudnianiu uchodźców z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Szynowy
Mobilne centrum dowodzenia kolejami ukraińskimi jeździ Pesą