Nowe filary Famuru, rośnie dostawca technologii dla zielonej energetyki

Famur odchodzi od górnictwa do fotowoltaiki i akumulatorów. Zmienia nazwę na Grenevia.

Publikacja: 12.01.2023 15:40

Nowe filary Famuru, rośnie dostawca technologii dla zielonej energetyki

Solaris Bus&Coach

Foto: Solaris Bus&Coach

Producent maszyn górniczych Famur inwestuje w spółki technologiczne i do końca 2024 r. spółka zamierza osiągnąć ok. 70% przychodów z innych źródeł niż sektor węgla energetycznego. 

Czytaj więcej

Nadawcy wolą ciężarówki od kolei

Filarami w jej działalności będą cztery niezależne segmenty prowadzące działalność w branży: wielkoskalowej fotowoltaiki (Projekt-Solartechnik), systemów bateryjnych (Impact Clean Power Technology), urządeń dla sektora dystrybucji energii (Elgór+Hansen) oraz produktów i usług dla sektora wydobywczego i energetyki wiatrowej (Famur). 

Famur zdobył na finansowanie nowych projektów 400 mln zł w zielonych obligacjach oraz 420 mln zł na budowę farm fotowoltaicznych. To jednak nie koniec potrzeb kapitałowych. Jak podaje spółka w komunikacie, „Grenevia ma ambicje być atrakcyjną dla inwestorów giełdowych platformą do lokowania swoich środków w projekty korzystające z trendu zielonej transformacji. Grupa będzie jednocześnie kontynuować pozyskiwanie zielonego finansowania korzystając z optymalnych, dostępnych na rynku rozwiązań”.

Potrzebne jest m.in. finansowanie rozbudowy fabryki akumulatorów trakcyjnych Impact CPT. Firma w ub. roku wyprodukowała akumulatory litowo-jonowe o łącznej pojemności 0,6 GWh. 

Przebudowa budynków na potrzeby powiększającej się produkcji już zaczęła się i zakończy się do końca br., aby od początku przyszłego roku produkcja ruszy w powiększonych halach. Docelowo wydajność sięgnie 5 GWh łącznej pojemności akumulatorów, na które są także nowi klienci, ale Impact CPT nie podpisał jeszcze umów. 

Czytaj więcej

Ostatnie 4 lata spokoju dla przewoźników drogowych

Koncerny motoryzacyjne planują, że do 2030 roku połowa produkcji będzie składała się z modeli zeroemisyjnych, które wykorzystują akumulatory litowo-jonowe. Impact CPT specjalizuje się w wytwarzaniu takich akumulatorów dla ciężkiego transportu. Wśród klientów są m.in. Solaris oraz brytyjski producent autobusów ADL. 

Elektromobilność
Planeta już nie płonie?
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Elektromobilność
Administracja wyrzuci w błoto 2 mld zł
Elektromobilność
Solaris wchodzi na wielki nowy rynek
Elektromobilność
Wysokie napięcie porazi klientów elektrycznych zestawów
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Elektromobilność
Chińczycy w autobusowym natarciu
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej