Producent maszyn górniczych Famur inwestuje w spółki technologiczne i do końca 2024 r. spółka zamierza osiągnąć ok. 70% przychodów z innych źródeł niż sektor węgla energetycznego. 

Czytaj więcej

Nadawcy wolą ciężarówki od kolei

Filarami w jej działalności będą cztery niezależne segmenty prowadzące działalność w branży: wielkoskalowej fotowoltaiki (Projekt-Solartechnik), systemów bateryjnych (Impact Clean Power Technology), urządeń dla sektora dystrybucji energii (Elgór+Hansen) oraz produktów i usług dla sektora wydobywczego i energetyki wiatrowej (Famur). 

Famur zdobył na finansowanie nowych projektów 400 mln zł w zielonych obligacjach oraz 420 mln zł na budowę farm fotowoltaicznych. To jednak nie koniec potrzeb kapitałowych. Jak podaje spółka w komunikacie, „Grenevia ma ambicje być atrakcyjną dla inwestorów giełdowych platformą do lokowania swoich środków w projekty korzystające z trendu zielonej transformacji. Grupa będzie jednocześnie kontynuować pozyskiwanie zielonego finansowania korzystając z optymalnych, dostępnych na rynku rozwiązań”.

Potrzebne jest m.in. finansowanie rozbudowy fabryki akumulatorów trakcyjnych Impact CPT. Firma w ub. roku wyprodukowała akumulatory litowo-jonowe o łącznej pojemności 0,6 GWh. 

Przebudowa budynków na potrzeby powiększającej się produkcji już zaczęła się i zakończy się do końca br., aby od początku przyszłego roku produkcja ruszy w powiększonych halach. Docelowo wydajność sięgnie 5 GWh łącznej pojemności akumulatorów, na które są także nowi klienci, ale Impact CPT nie podpisał jeszcze umów. 

Czytaj więcej

Ostatnie 4 lata spokoju dla przewoźników drogowych

Koncerny motoryzacyjne planują, że do 2030 roku połowa produkcji będzie składała się z modeli zeroemisyjnych, które wykorzystują akumulatory litowo-jonowe. Impact CPT specjalizuje się w wytwarzaniu takich akumulatorów dla ciężkiego transportu. Wśród klientów są m.in. Solaris oraz brytyjski producent autobusów ADL.