Producent maszyn górniczych Famur inwestuje w spółki technologiczne i do końca 2024 r. spółka zamierza osiągnąć ok. 70% przychodów z innych źródeł niż sektor węgla energetycznego.
Czytaj więcej
Nawet prywatni przewoźnicy kolejowi nie zwiększyli udziału kolei w europejskich przewozach ładunków.
Filarami w jej działalności będą cztery niezależne segmenty prowadzące działalność w branży: wielkoskalowej fotowoltaiki (Projekt-Solartechnik), systemów bateryjnych (Impact Clean Power Technology), urządeń dla sektora dystrybucji energii (Elgór+Hansen) oraz produktów i usług dla sektora wydobywczego i energetyki wiatrowej (Famur).
Famur zdobył na finansowanie nowych projektów 400 mln zł w zielonych obligacjach oraz 420 mln zł na budowę farm fotowoltaicznych. To jednak nie koniec potrzeb kapitałowych. Jak podaje spółka w komunikacie, „Grenevia ma ambicje być atrakcyjną dla inwestorów giełdowych platformą do lokowania swoich środków w projekty korzystające z trendu zielonej transformacji. Grupa będzie jednocześnie kontynuować pozyskiwanie zielonego finansowania korzystając z optymalnych, dostępnych na rynku rozwiązań”.
Potrzebne jest m.in. finansowanie rozbudowy fabryki akumulatorów trakcyjnych Impact CPT. Firma w ub. roku wyprodukowała akumulatory litowo-jonowe o łącznej pojemności 0,6 GWh.
Przebudowa budynków na potrzeby powiększającej się produkcji już zaczęła się i zakończy się do końca br., aby od początku przyszłego roku produkcja ruszy w powiększonych halach. Docelowo wydajność sięgnie 5 GWh łącznej pojemności akumulatorów, na które są także nowi klienci, ale Impact CPT nie podpisał jeszcze umów.
Czytaj więcej
Już za kilka lat toczona przez Unię wojna klimatyczna podniesie ceny przewozów i może doprowadzić do konsolidacji branży transportu drogowego.
Koncerny motoryzacyjne planują, że do 2030 roku połowa produkcji będzie składała się z modeli zeroemisyjnych, które wykorzystują akumulatory litowo-jonowe. Impact CPT specjalizuje się w wytwarzaniu takich akumulatorów dla ciężkiego transportu. Wśród klientów są m.in. Solaris oraz brytyjski producent autobusów ADL.