Zmiany klimatyczne wywołane przez człowieka zaszły tak daleko, że potrzeba rewolucyjnych rozwiązań, by odwrócić bieg wydarzeń i ocalić planetę Ziemię przed degradacją. Kolejne branże i organizacje deklarują strategiczne zmiany prowadzące w kierunku niższej emisji. Takim przykładem jest chociażby sektor lotniczy, którego członkowie zdeklarowali się do osiągnięcia zerowej emisji CO2 netto do 2050 r. Jeszcze większą determinację pokazuje Unia. Rada UE i Parlament Europejski zawarły porozumienie, w rezultacie którego wszystkie nowe auta dostawcze i osobowe sprzedawane w krajach wspólnoty od 2035 r. będą musiały być zeroemisyjne. Śródcelem do tego ambitnego założenia jest redukcja emisji CO2 o 55% dla osobówek i o 50% dla dostawczaków względem poziomu z 2021 r.

Niezależnie od tego, co na dziś dzień myślimy o samochodach napędzanych prądem, wszystko wskazuje na to, że rola czterokołowych elektryków będzie rosnąć. Na polskich drogach jest ich więcej z roku na rok. Za rosnącą popularnością elektromobilności stoi nie tylko klimatyczna powinność, ale także znacząca poprawa infrastruktury. Coraz więcej osób dysponuje w domach fotowoltaiką, dzięki której może ładować swoje auto odnawialną i darmową energią słoneczną. W wielu miejscach publicznych powstają stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Rosnącą popularnością cieszą się również carpoty PV z opcją zasilania aut. Efekt kuli śnieżnej sprawia, że coraz więcej firm działających w obszarze elektromobilności szuka pojemników logistycznych do przewożenia baterii i innych podzespołów stosowanych w elektrykach i hybrydach.

Magnum Optimum® 1208 (MO 1208) to jeden z flagowców w ofercie Schoeller Allibert, należący do grupy FLC, czyli wielkogabarytowych pojemników ze składanymi ścianami bocznymi. Możliwość składania ścian oznacza duże oszczędności w transporcie zwrotnym, a także niższą emisję spalin generowanych przez ciężarówki przewożące puste pojemniki. W przypadku MO 1208 współczynnik złożenia wynosi aż 71% (najlepszy wynik na rynku). Na naczepie mega trucka mieści się 99 rozłożonych i 363 złożonych pojemników. Aby dodatkowo zoptymalizować przestrzeń w transporcie zwrotnym, Schoeller Allibert zaprojektował rozwiązanie, w którym złożone pojemniki ułożone w stosie wchodzą jeden do drugiego. Dzięki temu zmniejsza się wysokość stosu, który jest dodatkowo bardziej stabilną konstrukcją. Skrzyniopalety składane mogą zostać dodatkowo wyposażona w drzwiczki wbudowane w ściany boczne, co ułatwia pracownikom wkładanie i wyciąganie przedmiotów do kontenera.

Pojemnik o uniwersalnych wymiarach podstawy 1200x800 mm w podstawowej wersji ma wysokość 958 mm. Jego certyfikowana pojemność wynosi 750 kg. Parametry te mogą się nieznacznie zmieniać w zależności od wybranej wersji pojemnika i akcesoriów.

Schoeller Allibert specjalizuje się w projektowaniu i tworzeniu innowacyjnych pojemników z tworzyw sztucznych. Materiały użyte do budowy opakowań są bardzo trwałe, odporne na działanie wilgoci, a przy tym są relatywnie lekkie. Co istotne z punktu widzenia zarządzania odpadami, nadają się do recyklingu, dzięki czemu inwestycja w produkty Schoeller Allibert ma także swoje korzyści ekologiczne. Magnum Optimum® 1208 jest wykonany z PP, tworzywa odpornego na uszkodzenia mechaniczne, niskie temperatury i wilgoć. Jednocześnie jest to materiał, który można łatwo utrzymać w czystości. Wnętrze pojemnika zostało uproszczone do minimum, przez co w środku nie kumuluje się woda, a pojemnik szybciej schnie po umyciu. Puste skrzyniopalety z powodzeniem mogą być przechowywane na zewnątrz, co pozwala lepiej zarządzać przestrzenią magazynową. Projektanci pomyśleli też o ergonomii. Pojemnik jest o 7% lżejszy od swojego poprzednika, ma prosty, niesekwencyjny sposób składania ścian i jest wyposażony w kilka uchwytów ułatwiających załodze wykonywanie codziennych zadań.

Użytkownicy Magnum Optimum® 1208 podkreślają jego wielozadaniowość. Ten „multitasking” ustało się osiągnąć także dzięki dostępnym akcesoriom. Skrzyniopaleta występuje w kilku wersjach podstawy (nóżki, płozy, antypoślizgowe wypustki, kółka). Wysokość ścian bocznych, a tym samym objętość pojemnika, można zwiększyć dzięki opcjonalnej ramce Optiframe® (105 mm). Co istotne z punktu widzenia firm z sektora automotive, MO 1208 może być wyposażony w przekładki z formami na poszczególne części, a także pokrywę. Oba rozwiązania zapewniają lepsze bezpieczeństwo cennych ładunków, takich chociażby jak baterie do samochodów i rowerów elektrycznych. Główny bohater tego wpisu posiada miejsca na etykiety (RFID i IOT) umożliwiające automatyczne śledzenie ładunku i identyfikację jego właściciela. Magnum Optimum® 1208 został zaprojektowany w taki sposób, by z powodzeniem radzić sobie na zautomatyzowanych podajnikach i w magazynach, w których większość obowiązków wykonują zaprogramowane maszyny. Co więcej, produkt jest dostępny z technologią SmartLink®, wykorzystującą bezprzewodowe łącze LPWAN. Pozwala ona na tworzenie sieci inteligentnych ładunków, którymi można zarządzać w chmurze, za pomocą dedykowanej platformy SmartLink®.

Jesteśmy na wczesnym etapie rozwoju elektromobilności w naszym kraju. Nic dziwnego, że wiele firm z ostrożnością podchodzi do dużych inwestycji w tym obszarze. Z myślą o przedsiębiorstwach, które nie chcą od razu rzucać się na głęboką wodę, Schoeller Allibert przygotował ofertę wynajmu floty pojemników. Taka forma dostępu do innowacyjnych kontenerów logistycznych daje klientowi większą elastyczność, zmniejsza ryzyko niepowodzenia, nie blokuje środków inwestycyjnych zarezerwowanych w CAPEX, a także nie generuje problemu z zagospodarowaniem nieużywanych pojemników. Najemca podpisuje z właścicielem pojemników (Schoeller Allibert) umowę na min. 3 lata, na podstawie której może dysponować flotą wybranych opakowań. Umowa jest finansowana ratalnie, z bieżącego budżetu, co nie pociąga dodatkowych kosztów związanych z koniecznością pozyskania kapitału zewnętrznego. Po zakończeniu okresu wynajmu klient może zdecydować, czy chce kontynuować projekt i dalej korzystać z pojemników, czy jednak woli się skupić na innym, bardziej opłacalnym zajęciu.

Materiał Promocyjny