Quantron to marka należąca do niemieckiej firmy Haller, która zatrudnia 150 osób i wcześniej była dilerem Iveco. Od kilku lat pracuje nad elektryfikacją napędów i bazując na lekkich podwoziach Iveco Daily, średnich chińskiego dostawcy oraz MAN w klasie ciężkiej przygotowała modele z napędem bateryjnym i kończy prace nad napędami wodorowymi.
Firma spodziewa się uzyskać w przyszłym roku europejską homologację na wodorowe modele.
Czytaj więcej
W Polsce zamknęła drzwi brytyjska sieć drobnicowa, działająca w Polsce od sześciu lat.
Zasięg wodorowego auta na podwoziu Daily wyniesie 420 km, elektryczny pokona do 180 km z bateriami o pojemności 75 lub 115 kWh. Quantron oferuje wraz z samochodami telematykę. Dostawcą akumulatorów litowo-jonowych jest chiński CATL, ogniw paliwowych kanadyjski Ballard.
Od 2 sierpnia przedstawicielem Quantron jest Grupa Team z Długołęki pod Wrocławiem. Firma jest dilerem BMW, Jaguara i Land Rovera, Ineos, Grenadiera, Polarisa i producentem 3-osiowych Land Roverów. – Do końca roku ustalimy warunki sprzedaży elektrycznych modeli, w tym ceny, warunki gwarancyjne i zbudujemy ogólnopolską sieć sprzedaży – obiecuje dyrektor zarządzający Quantron Polska Jacek Grzybek.