Na trudny rynek elektrycznych i wodorowych ciężarówek wchodzi Quantron

Niemieckiego producenta będzie reprezentowała w Polsce wrocławska grupa Team. Sprzedaż ruszy w przyszłym roku.

Publikacja: 09.11.2023 08:13

Quantron obiecuje wprowadzić do sprzedaży w 2024 roku elektryczne i wodorowe modele

Quantron obiecuje wprowadzić do sprzedaży w 2024 roku elektryczne i wodorowe modele

Foto: Robert Przybylski

Quantron to marka należąca do niemieckiej firmy Haller, która zatrudnia 150 osób i wcześniej była dilerem Iveco. Od kilku lat pracuje nad elektryfikacją napędów i bazując na lekkich podwoziach Iveco Daily, średnich chińskiego dostawcy oraz MAN w klasie ciężkiej przygotowała modele z napędem bateryjnym i kończy prace nad napędami wodorowymi. 

Firma spodziewa się uzyskać w przyszłym roku europejską homologację na wodorowe modele. 

Czytaj więcej

Pierwszą dużą ofiarą kryzysu jest ogólnopolska sieć drobnicowa

Zasięg wodorowego auta na podwoziu Daily wyniesie 420 km, elektryczny pokona do 180 km z bateriami o pojemności 75 lub 115 kWh. Quantron oferuje wraz z samochodami telematykę. Dostawcą akumulatorów litowo-jonowych jest chiński CATL, ogniw paliwowych kanadyjski Ballard.

Od 2 sierpnia przedstawicielem Quantron jest Grupa Team z Długołęki pod Wrocławiem. Firma jest dilerem BMW, Jaguara i Land Rovera, Ineos, Grenadiera, Polarisa i producentem 3-osiowych Land Roverów. – Do końca roku ustalimy warunki sprzedaży elektrycznych modeli, w tym ceny, warunki gwarancyjne i zbudujemy ogólnopolską sieć sprzedaży – obiecuje dyrektor zarządzający Quantron Polska Jacek Grzybek. 

Uważa, że od elektryfikacji przewoźnicy nie uciekną, regulacje unijne nie pozostawiają wątpliwości co do tego. Zakłada, że pierwszymi klientami będą spółki komunalne. Firma w ofercie ma kompletne elektryczne śmieciarki. 

Quantron liczy, że w przyszłości poważną częścią oferty staną się alternatywnie napędzane auta na bazie ciężarowych Fordów. Takie samochody ciężarowe będą sprzedawane także w Polsce, jednak zanim to nastąpi, Haller i Ford muszą ustalić szczegóły współpracy. 

Quantron oferuje także elektryczne i wodorwe miejskie autobusy 12-metrowe, a obiecuje wprowadzić również wersje przegubowe. Firma importuje nadwozia z Chin. 

Czytaj więcej

Chcesz elektryfikacji? Kup sobie elektryczną golarkę!

Haller ma własne oddziały we Włoszech, Szwajcarii i USA oraz importerów w Hiszpanii, Rumunii oraz Polsce. 

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych dziesięciu miesiącach roku zarejestrowano 69 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 ton, w tm 28 o dmc powyżej 6 ton dmc. W samym październiku rejestracje pojazdów o dmc powyżej 3,5 tony wyniosły 8 sztuk, w tym powyżej 6 ton 5 sztuk. 

W przypadku autobusów, rejestracje modeli elektrycznych sięgnęły od początku roku 261 sztuk, a wodorowych 17 sztuk, z czego tylko w październiku doszło 77 elektryków i 9 wodorowych. 

Quantron to marka należąca do niemieckiej firmy Haller, która zatrudnia 150 osób i wcześniej była dilerem Iveco. Od kilku lat pracuje nad elektryfikacją napędów i bazując na lekkich podwoziach Iveco Daily, średnich chińskiego dostawcy oraz MAN w klasie ciężkiej przygotowała modele z napędem bateryjnym i kończy prace nad napędami wodorowymi. 

Firma spodziewa się uzyskać w przyszłym roku europejską homologację na wodorowe modele. 

Pozostało 83% artykułu
Elektromobilność
Kobalt od demokratów czy od nurków?
Elektromobilność
Wodorowe ciężarówki i autobusy coraz bliżej
Elektromobilność
Daimler Buses został klientem BMZ Poland
Elektromobilność
Ruszają próby szybkiego ładowania elektrycznych ciężarówek
Elektromobilność
Co z ładowarkami dla ciężarówek?