Mercedes-Benz Trucks wypróbowały na terenie badawczym w Woerth ładowanie z mocą jednego megawata. – Klienci stawiający wysokie wymagania co do zasięgu i dostępności pojazdów odniosą w przyszłości szczególne korzyści z ładowania megawatami przy mocy 1000 kilowatów – uważa szef technicznego rozwoju produktu w Mercedes-Benz Trucks Rainer Müller-Finkeldei.
Wypróbowana została komunikacja pomiędzy ładowarką i ciężarówką. Protokoły komunikacji ładowania z najwyższą mocą zostały niedawno ustalone. – Pierwszy udany test ładowania megawatów za pomocą naszej e-ciężarówki to ogromny krok naprzód. W branży moc ładowania przekraczającą 700 kilowatów nazywana jest już ładowaniem MCS. Rozumiemy jednak, jak ważne jest, aby nasi klienci mogli ładować eActrosa 600 pełnymi 1000 kilowatami, a tym samym czerpać korzyści z krótkich czasów ładowania i dużego zasięgu. Pracujemy teraz pełną parą, aby technologia MCS w naszym eActrosie 600 osiągnęła dojrzałość seryjną – zapewnia szef E-Charging Components, Mercedes-Benz Trucks Peter Ziegler.
Czytaj więcej
Niektórzy przewoźnicy raportują o brakach samochodów na rynku chwilowym i wzroście stawek. Dokąd potrwa hossa?
Mercedes przygotowuje elektryczną ciężarówkę o zasięgu ponad 500 km. Megawatowe ładowanie sprawi, że dobowe przebiegi tego samochodu sięgną 1000 km.
Pierwsza megawatowa ładowarka została uruchomiona w Portland (USA) przez Portland General Electric we współpracy z Daimler Trucks North America.