Ruszają próby szybkiego ładowania elektrycznych ciężarówek

Przemysł rozpoczął próby ładowania z mocą jednego megawata. Tak szybkie ładowarki mają otworzyć przed elektrycznymi ciężarówkami rynek przewozów dalekodystansowych.

Publikacja: 22.04.2024 18:59

Ruszają próby szybkiego ładowania elektrycznych ciężarówek

Mercedes-Benz Trucks

Foto: Mercedes-Benz Trucks

Mercedes-Benz Trucks wypróbowały na terenie badawczym w Woerth ładowanie z mocą jednego megawata. – Klienci stawiający wysokie wymagania co do zasięgu i dostępności pojazdów odniosą w przyszłości szczególne korzyści z ładowania megawatami przy mocy 1000 kilowatów – uważa szef technicznego rozwoju produktu w Mercedes-Benz Trucks Rainer Müller-Finkeldei. 

Wypróbowana została komunikacja pomiędzy ładowarką i ciężarówką. Protokoły komunikacji ładowania z najwyższą mocą zostały niedawno ustalone. – Pierwszy udany test ładowania megawatów za pomocą naszej e-ciężarówki to ogromny krok naprzód. W branży moc ładowania przekraczającą 700 kilowatów nazywana jest już ładowaniem MCS. Rozumiemy jednak, jak ważne jest, aby nasi klienci mogli ładować eActrosa 600 pełnymi 1000 kilowatami, a tym samym czerpać korzyści z krótkich czasów ładowania i dużego zasięgu. Pracujemy teraz pełną parą, aby technologia MCS w naszym eActrosie 600 osiągnęła dojrzałość seryjną – zapewnia szef E-Charging Components, Mercedes-Benz Trucks Peter Ziegler. 

Czytaj więcej

Zaczyna brakować ciężarówek na rynku transportowym

Mercedes przygotowuje elektryczną ciężarówkę o zasięgu ponad 500 km. Megawatowe ładowanie sprawi, że dobowe przebiegi tego samochodu sięgną 1000 km. 

Pierwsza megawatowa ładowarka została uruchomiona w Portland (USA) przez Portland General Electric we współpracy z Daimler Trucks North America. 

Standard megawatowego ładowania został opracowany przez konsorcjum CharIn, założone przez zainteresowane podmioty. Złącze przesyła (w obie strony, czyli z sieci do auta i z auta do sieci) prąd o maksymalnym napięciu 1250 Volt i natężeniu 3 tys. amperów. Spełnia standardy bezpieczeństwa w Ameryce Północnej i Unii Europejskiej. 

Standardowym miejscem wtyczki w samochodzie jest lewa strona pojazdu, na wysokości biodra. Producenci ładowarek mają pomysł, aby w przyszłości połączenie kabla do gniazda w samochodzie było obsługiwane przez robota. W Polsce nad ładowarkami o mocy 1 MW pracuje Ekoenergetyka, która jest europejskim liderem w dostawach ładowarek autobusowych. 

Mercedes-Benz Trucks wypróbowały na terenie badawczym w Woerth ładowanie z mocą jednego megawata. – Klienci stawiający wysokie wymagania co do zasięgu i dostępności pojazdów odniosą w przyszłości szczególne korzyści z ładowania megawatami przy mocy 1000 kilowatów – uważa szef technicznego rozwoju produktu w Mercedes-Benz Trucks Rainer Müller-Finkeldei. 

Wypróbowana została komunikacja pomiędzy ładowarką i ciężarówką. Protokoły komunikacji ładowania z najwyższą mocą zostały niedawno ustalone. – Pierwszy udany test ładowania megawatów za pomocą naszej e-ciężarówki to ogromny krok naprzód. W branży moc ładowania przekraczającą 700 kilowatów nazywana jest już ładowaniem MCS. Rozumiemy jednak, jak ważne jest, aby nasi klienci mogli ładować eActrosa 600 pełnymi 1000 kilowatami, a tym samym czerpać korzyści z krótkich czasów ładowania i dużego zasięgu. Pracujemy teraz pełną parą, aby technologia MCS w naszym eActrosie 600 osiągnęła dojrzałość seryjną – zapewnia szef E-Charging Components, Mercedes-Benz Trucks Peter Ziegler. 

Elektromobilność
Elektryczne autobusy potrzebują wtyczek i kroplówki
Elektromobilność
Wnioski po pożarach elektrycznych autobusów
Elektromobilność
Przemysł motoryzacyjny porażony prądem
Elektromobilność
Europejscy producenci autobusów boją się chińskiej konkurencji
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Elektromobilność
Czy wodór zastąpi olej napędowy?