Ruszają próby szybkiego ładowania elektrycznych ciężarówek

Przemysł rozpoczął próby ładowania z mocą jednego megawata. Tak szybkie ładowarki mają otworzyć przed elektrycznymi ciężarówkami rynek przewozów dalekodystansowych.

Publikacja: 22.04.2024 18:59

Ruszają próby szybkiego ładowania elektrycznych ciężarówek

Foto: Mercedes-Benz Trucks

Mercedes-Benz Trucks wypróbowały na terenie badawczym w Woerth ładowanie z mocą jednego megawata. – Klienci stawiający wysokie wymagania co do zasięgu i dostępności pojazdów odniosą w przyszłości szczególne korzyści z ładowania megawatami przy mocy 1000 kilowatów – uważa szef technicznego rozwoju produktu w Mercedes-Benz Trucks Rainer Müller-Finkeldei. 

Wypróbowana została komunikacja pomiędzy ładowarką i ciężarówką. Protokoły komunikacji ładowania z najwyższą mocą zostały niedawno ustalone. – Pierwszy udany test ładowania megawatów za pomocą naszej e-ciężarówki to ogromny krok naprzód. W branży moc ładowania przekraczającą 700 kilowatów nazywana jest już ładowaniem MCS. Rozumiemy jednak, jak ważne jest, aby nasi klienci mogli ładować eActrosa 600 pełnymi 1000 kilowatami, a tym samym czerpać korzyści z krótkich czasów ładowania i dużego zasięgu. Pracujemy teraz pełną parą, aby technologia MCS w naszym eActrosie 600 osiągnęła dojrzałość seryjną – zapewnia szef E-Charging Components, Mercedes-Benz Trucks Peter Ziegler. 

Czytaj więcej

Zaczyna brakować ciężarówek na rynku transportowym

Mercedes przygotowuje elektryczną ciężarówkę o zasięgu ponad 500 km. Megawatowe ładowanie sprawi, że dobowe przebiegi tego samochodu sięgną 1000 km. 

Pierwsza megawatowa ładowarka została uruchomiona w Portland (USA) przez Portland General Electric we współpracy z Daimler Trucks North America. 

Standard megawatowego ładowania został opracowany przez konsorcjum CharIn, założone przez zainteresowane podmioty. Złącze przesyła (w obie strony, czyli z sieci do auta i z auta do sieci) prąd o maksymalnym napięciu 1250 Volt i natężeniu 3 tys. amperów. Spełnia standardy bezpieczeństwa w Ameryce Północnej i Unii Europejskiej. 

Standardowym miejscem wtyczki w samochodzie jest lewa strona pojazdu, na wysokości biodra. Producenci ładowarek mają pomysł, aby w przyszłości połączenie kabla do gniazda w samochodzie było obsługiwane przez robota. W Polsce nad ładowarkami o mocy 1 MW pracuje Ekoenergetyka, która jest europejskim liderem w dostawach ładowarek autobusowych. 

Mercedes-Benz Trucks wypróbowały na terenie badawczym w Woerth ładowanie z mocą jednego megawata. – Klienci stawiający wysokie wymagania co do zasięgu i dostępności pojazdów odniosą w przyszłości szczególne korzyści z ładowania megawatami przy mocy 1000 kilowatów – uważa szef technicznego rozwoju produktu w Mercedes-Benz Trucks Rainer Müller-Finkeldei. 

Wypróbowana została komunikacja pomiędzy ładowarką i ciężarówką. Protokoły komunikacji ładowania z najwyższą mocą zostały niedawno ustalone. – Pierwszy udany test ładowania megawatów za pomocą naszej e-ciężarówki to ogromny krok naprzód. W branży moc ładowania przekraczającą 700 kilowatów nazywana jest już ładowaniem MCS. Rozumiemy jednak, jak ważne jest, aby nasi klienci mogli ładować eActrosa 600 pełnymi 1000 kilowatami, a tym samym czerpać korzyści z krótkich czasów ładowania i dużego zasięgu. Pracujemy teraz pełną parą, aby technologia MCS w naszym eActrosie 600 osiągnęła dojrzałość seryjną – zapewnia szef E-Charging Components, Mercedes-Benz Trucks Peter Ziegler. 

Elektromobilność
Bogatsze samorządy sypną kasą na transport
Elektromobilność
Ciężarówki za wodorowymi autobusami
Elektromobilność
Elektryki mają pod górę
Elektromobilność
Zawiercie jak RPA, potęgą wydobycia platyny
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Elektromobilność
Przewoźnicy ostrożnie próbują elektryczne napędy