Dachser przebił kolejną barierę przychodów

W roku finansowym 2022 Dachser odnotował przychody w wysokości 8,1 mld euro (+14,9 proc.), co oznacza dwucyfrowy wzrost drugi rok z rzędu.

Publikacja: 27.03.2023 17:49

Dachser przebił kolejną barierę przychodów

Dachser

Foto: Dachser

Głównymi czynnikami wzrostu były zakłócenia łańcuchów dostaw i ograniczone zdolności przewozowe. Od września 2022 roku boom gospodarczy w logistyce wszedł w wyraźną fazę normalizacji działalności, ze spadkiem liczby przesyłek i stawek, zwłaszcza we frachcie lotniczym i morskim. W całym roku Dachser przewiózł 81,1 mln przesyłek (-2,9 proc.) ważących tyle samo co w roku ubiegłym: 42,8 mln ton. – Dachser jest coraz częściej postrzegany jako partner w zakresie globalnych rozwiązań oraz ekspert w optymalizacji łańcuchów dostaw – zauważa prezes Dachser Burkhard Eling. 

Dachser Road Logistics, obejmujący transport i magazynowanie towarów przemysłowych i konsumpcyjnych (European Logistics) oraz żywności (Food Logistics), zwiększył swoje przychody o 14,2 proc. do 5,7 mld euro w 2022 roku. Transportowany tonaż wzrósł nieznacznie o 0,4 procent, podczas gdy liczba przesyłek spadła o 2,8 procent, przy wysokich cenach paliw i energii oraz rosnącej ostrożności konsumentów.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja zaplanuje trasy

W European Logistics przychody wzrosły o 13,4 procent, podobnie jak w 2021 roku. Natomiast liczba przesyłek spadła o 3,5 procent, a tonaż utrzymał się na stałym poziomie 30,0 mln. Z kolei Food Logistics odnotował duży wzrost w 2022 roku, a jego przychody zwiększyły się o 17,1 procent. W ramach nadrabiania zaległości, wynikających ze zniesienia ograniczeń związanych z koronawirusem, odnotowano niewielki wzrost zarówno przesyłek (+1,8 proc.), jak i tonażu (+1,1 proc.). W minionym roku obrotowym Dachser Food Logistics osiągnął przychody w wysokości 1,3 mld euro, dzięki czemu pozostaje stabilnym i niezawodnym filarem modelu biznesowego firmy.

Po wyjątkowym wzroście przychodów w 2021 r., spowodowanym większymi zdolnościami przewozowymi we frachcie lotniczym i morskim oraz słabnącym wzrostem w Chinach, wynik Air and Sea Logistics był na niższym poziomie niż rok wcześniej. Dział zamknął rok wzrostem przychodów o 16,7% do 2,4 mld euro, mimo że liczba przesyłek spadła o 7,3%. – Podczas pandemii koronawirusa fracht lotniczy i morski w Dachser znacznie się zwiększył. Przyczynił się do tego rozwój działalności w zakresie ładunków zbiorczych LCL we frachcie morskim oraz sieć czarterów lotniczych, która w ubiegłym roku wykonała 260 lotów – podlicza Eling. 

W 2022 roku Dachser zaoferował swoim klientom z branży logistyki kontraktowej 2,7 mln miejsc paletowych, czyli o 152 000 więcej niż w roku poprzednim. Firma posiada 163 lokalizacje magazynowe na czterech kontynentach, a w 2023 roku planuje dodać 14 kolejnych obiektów.

W 2022 roku liczba pracowników wzrosła o około 1100 osób, osiągając łącznie liczbę 32 850 zatrudnionych. Wysoki wskaźnik kapitału własnego, wynoszący ponad 60 procent, umożliwia firmie Dachser dalsze znaczące inwestycje w digitalizację, działania na rzecz klimatu, pracowników i rozbudowę sieci, nawet w trudnych ekonomicznie czasach. 

Czytaj więcej

Szybciej wydawane wizy dla kierowców

Eling stwierdził, że firma będzie kontynuowała obrany kurs w 2023 roku i zapowiedział zainwestowanie ponad 300 mln euro w 2023 roku. W ub.r. nakłady sięgnęły 196 mln euro. Dachser rozpoczął ten rok od przejęcia holenderskiej firmy Müller zajmującej się logistyką żywności oraz spedytora lotniczego i morskiego ACA International, który ma siedzibę w Melbourne, w Australii.

Rok rozpoczął się ostrożnie, ze stosunkowo niskimi wielkościami transportu, jednak Dachser nie widzi powodów do obaw. – Po dwóch latach wyjątkowego wzrostu przychodów, ale także wyjątkowego obciążenia zespołów operacyjnych, w 2023 roku nastąpi powrót do normalności w logistyce i w naszej działalności – spodziewa się Eling. 

Głównymi czynnikami wzrostu były zakłócenia łańcuchów dostaw i ograniczone zdolności przewozowe. Od września 2022 roku boom gospodarczy w logistyce wszedł w wyraźną fazę normalizacji działalności, ze spadkiem liczby przesyłek i stawek, zwłaszcza we frachcie lotniczym i morskim. W całym roku Dachser przewiózł 81,1 mln przesyłek (-2,9 proc.) ważących tyle samo co w roku ubiegłym: 42,8 mln ton. – Dachser jest coraz częściej postrzegany jako partner w zakresie globalnych rozwiązań oraz ekspert w optymalizacji łańcuchów dostaw – zauważa prezes Dachser Burkhard Eling. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Firmy
Wielka Brytania będzie cała w barwach InPost
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Firmy
Orlen Paczka na sprzedaż
Firmy
W kurierce zaczyna być dla FedEx „pod górę”
Firmy
Nadchodzą potężne turbulencje na rynku kurierskim
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Firmy
Raben wchodzi do Szwajcarii
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej