UPS zanotował spadek sprzedaży o 12,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, do 21,1 mld dol. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej zmalał o 56,9% do 1,3 mld dol. Rozwodniony zysk na akcję w omawianym kwartale wyniósł 1,31 dol. (1,57 dol. w ujęciu skorygowanym) i był o 47,5% niższy niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Taki mamy klimat
Potężne spadki zarząd spółki tłumaczy niekorzystną sytuacją gospodarczą. – Niekorzystne warunki makroekonomiczne w trzecim kwartale roku miały negatywny wpływ na globalny popyt. Jednak na początku września zawarto krajowy układ zbiorowy pracy, a wolumeny przekierowane na czas prowadzenia negocjacji pracowniczych powoli odzyskują swoją dynamikę w ramach naszej sieci – tłumaczy dyrektor generalna UPS Carol Tomé.
Czytaj więcej
Marże pod psem, zleceń mało, a Berlin zwiększa obciążenia przewoźników i drakońsko podnosi myto, co napędzi inflację. Firmy boją się czy przetrwają.
Przychody ze sprzedaży na kluczowym dla spółki rynku, w USA, spadły o 11,1% do 13,66 mld dol. w związku ze zmniejszeniem średniego dziennego wolumenu sprzedaży o 11,5%, który został częściowo zrekompensowany przez wzrost przychodów w przeliczeniu na przesyłkę (wzrost o 2,0%).
Biuro Analiz Ekonomicznych (BEA) podało, że realny PKB USA rósł w 3. kwartale 2023 r. w tempie 4,9% rocznie. Było to powyżej oczekiwań zakładających wzrost o 4,2% w ujęciu rocznym. Wzrost gospodarczy był spowodowany wzrostem wydatków konsumpcyjnych, eksportu i wydatków rządowych. Pewną rolę odegrała również akumulacja zapasów. Realny PKB w trzecim kwartale wzrósł o 2,9% r/r, co stanowi kolejny kwartał poprawy porównań.