Kuehne+Nagel zakończył trzeci kwartał z niższymi wynikami

Prognozy do końca roku słabe, mniejszy popyt na przewozy oceaniczne i drogowe we Europie.

Publikacja: 25.10.2023 10:08

Kuehne+Nagel zakończył trzeci kwartał z niższymi wynikami

Foto: logistyka.rp.pl

Szwajcarski gigant logistyczny raportuje w trzecim kwartale 46-procentowy spadek przychodów do 5,44 mld franków szwajcarskich w stosunku do analogicznego kwartału 2022 roku. 

Największy spadek dotknął logistykę morską (61 proc. do 1,95 mld franków), a firma przyznaje, że ilości przesyłanych kontenerów malały na wszystkich rynkach. W pierwszych trzech kwartałach przewozy sięgnęły 3,2 mln TEU i od września zauważalne są lekkie wzrosty. 

Czytaj więcej

Maleje liczba zleceń na przewozy drogowe

Obrót netto za pierwsze dziewięć miesięcy 2023 roku na poziomie Grupy wyniósł 18,2 miliarda franków, EBIT 1,6 miliarda franków przy zarobkach 1,2 miliarda franków. Współczynnik konwersji, opisujący relację EBIT do zysku brutto Grupy, utrzymał się na wysokim poziomie 24 proc.

W logistyce lotniczej spadek sięgnął 46 proc. do ,51 mld franków, a w pierwszych trzech kwartałach firma przetransportowała 1,5 mln ton ładunków, z których wyjątkowo duży popyt był na żywność i części przemysłu lotniczego. 

Dział drogowy szwajcarskiego giganta zanotował 15-procentowy spadek do 0,83 mld franków, a spadki popytu są szczególnie odczuwalne w Europie, gdzie sieć nie jest w pełni użytkowana. Logistyka kontraktowa zmniejszyła w 3 kwartale przychody o 6 proc. względem takiego samego kwartału 2022 roku, do 1,15 mld franków. Firma umacnia się w obsłudze e-handlu i branży farmaceutycznej. 

Maersk przedstawi wyniki z 3 kwartał 3 listopada. W sierpniowych prognozach oceniał, że pozbywanie się zapasów potrwa do końca roku i spodziewa się dalszego spadku liczby kontenerów od -1 do -4 proc., gdy wcześniej przewidywał spadki sięgające maksymalnie 2,5 proc. 

Czytaj więcej

Nierealistyczne cele emisji dwutlenku węgla przez ciężarówki

CMA CGM w publikowanych latem prognozach na drugą połowę roku mówił, że "Prognozy makroekonomiczne na drugą połowę 2023 r. przewidują powolny wzrost gospodarczy na świecie, biorąc pod uwagę utrzymującą się presję inflacyjną wywierającą wpływ na wydatki konsumenckie, a także działania podjęte w odpowiedzi przez banki centralne, a także niepewność geopolityczną. W świetle niepewnego popytu pojawienie się na rynku nowych zdolności przewozowych prawdopodobnie będzie miało wpływ na stawki frachtowe w transporcie morskim, szczególnie na liniach Wschód-Zachód."

Szwajcarski gigant logistyczny raportuje w trzecim kwartale 46-procentowy spadek przychodów do 5,44 mld franków szwajcarskich w stosunku do analogicznego kwartału 2022 roku. 

Największy spadek dotknął logistykę morską (61 proc. do 1,95 mld franków), a firma przyznaje, że ilości przesyłanych kontenerów malały na wszystkich rynkach. W pierwszych trzech kwartałach przewozy sięgnęły 3,2 mln TEU i od września zauważalne są lekkie wzrosty. 

Pozostało 83% artykułu
Firmy
Duńczycy jednak stawiają na Turcję
Firmy
Automaty paczkowe w sieciach otwartych czy zamkniętych?
Firmy
W trzecim kwartale InPost rósł dwa razy szybciej od rynku
Firmy
Brytyjski urząd antymonopolowy wstrzymał przejęcie Wincantona
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Firmy
Ekol w ostatniej chwili postawił na samodzielność