Wartość transakcji wynosi 1,9 miliarda DKK (1,1 mld zł), co oznacza 7,6x EV/EBITDA. Firma transportuje towary pomiędzy Turcją a Europą, posiadając własne biura i obiekty w 10 krajach Europy.
Ponad połowa świadczonych transportów ma charakter intermodalny, wykorzystując kombinację transportu drogowego, promowego i kolejowego, co czyni spółkę największym klientem śródziemnomorskiej sieci połączeń promowych DFDS. – Przejęcie stanowi doskonałe strategiczne dopasowanie dla DFDS. Niezawodny i wydajny transport dużych ilości naczep przy użyciu kombinacji transportu drogowego, promowego i kolejowego to nasza podstawowa działalność. Co więcej, wierzymy, że rola Turcji jako centrum produkcyjnego w Europie stanie się w przyszłości jeszcze silniejsza, ponieważ nearshoring przybliża łańcuchy dostaw do rynków końcowych – uważa dyrektor generalny DFDS Torben Carlsen.
Czytaj więcej
Po dwunastu latach wysiłków, formalne utworzenie Euro Contrôle Route Europejskiego Ugrupowania Ws...
Obiecujący rynek
Oczekuje się, że rynek transportowy Turcja-Europa (w 90 proc. należy do transportu drogowego) będzie rósł średnio o około 14% rocznie do 2028 r. (CAGR na lata 2020–2023 wyniósł 15%), a przejęcie spowoduje w ten sposób rozbudowę sieci DFDS w regionie o wysokim wzroście. – Połączenie może zwiększyć efektywność infrastruktury transportowej pomiędzy Turcją a Europą i pomóc w dalszym podnoszeniu atrakcyjności Turcji jako centrum produkcyjnego – przekonuje założyciel i prezes zarządu Ekol Logistics Ahmet Musul.
Celem integracji jest poprawa marży EBIT do około 5% do 2027 roku w ramach trzyetapowego planu: