Logistyka w strefie spadków

Największy operator logistyczny w Europie tnie koszty, aby zachować zyski.

Publikacja: 23.04.2024 08:59

Logistyka w strefie spadków

Foto: logistyka.rp.pl

Po pierwszym kwartale przychody Kuehne + Nagel zmalały o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2023. Firma zanotowała obrót 5,51 mld franków szwajcarskich, zaś zysk netto zmalał do 278 mln franków, czyli o 40 proc. – W pełnym wyzwań środowisku Kuehne+Nagel rozpoczął rok biznesowy 2024 solidnymi, ale niższymi wynikami rok do roku. Skoncentrowanie się na wydajności i usprawnionych strukturach pozwoliło nam obniżyć koszty jednostkowe o 12% w logistyce morskiej i 14% w logistyce lotniczej. Likwidując strukturę regionalną, stworzyliśmy podwaliny pod dalszy rozwój i umożliwiliśmy bardziej bezpośredni dostęp do naszych klientów na całym świecie. Dodatkowo wzmocniliśmy naszą ofertę dla klientów z Azji Południowo-Wschodniej poprzez strategiczne przejęcie City Zone Express, dostawcy usług logistyki drogowej z siedzibą w Penang w Malezji – podsumowuje dyrektor zarządzający Kuehne+Nagel International Stefan Paul. 

Przychody logistyki morskiej zmalały o 28 proc. do 1,9 mld franków, zysk tego działu zmniejszył się o 43 proc. do 197 mln franków. Liczba przetransportowanych kontenerów zwiększyła się o 1,5 proc. do miliona TEU. Koncern tnie koszty i zwiększył przychód na TEU z 428 franków w ostatnim kwartale 2023 roku do 502 franków w pierwszym kwartale br. i jednocześnie wzrósł zysk operacyjny na TEU ze 127 do 197 franków. 

Czytaj więcej

Zaczyna brakować ciężarówek na rynku transportowym

Dział transportu lotniczego zmniejszył przychody o 15 proc. do 1,6 mld franków, a zyski spadły o 39 proc. do 94 mln franków. Masa przesyłek lotniczych wzrosła o 3,4 proc. do 491 tys. ton. Firma utrzymała przychód 80 franków na 100 kg przesyłki lotniczej, zmniejszyła koszty o 14 proc. do 61 franków na 100 kg, ale mimo to zysk operacyjny zmalał z 24 do 19 franków na 100 kg przesyłki. Firma zapowiada dalsze cięcie kosztów. 

Dział logistyki drogowej zmniejszył obroty o 10 proc. do 0,86 mld franków, a zyski o 42 proc. do 30 mln. Dział otrzymał 5,6 mln zleceń, o 6,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Firma przyznaje, że na większości rynków sytuacja jest niepomyślna. 

Logistyka kontraktowa zanotowała 10-procentowy spadek przychodów, do 1,1 mld franków i 11-procentowy spadek zysku do 55 mln franków. 

Kuehne+Nagel zatrudnia 81 tys. osób w 1300 lokalizacjach w stu krajach. 

Po pierwszym kwartale przychody Kuehne + Nagel zmalały o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2023. Firma zanotowała obrót 5,51 mld franków szwajcarskich, zaś zysk netto zmalał do 278 mln franków, czyli o 40 proc. – W pełnym wyzwań środowisku Kuehne+Nagel rozpoczął rok biznesowy 2024 solidnymi, ale niższymi wynikami rok do roku. Skoncentrowanie się na wydajności i usprawnionych strukturach pozwoliło nam obniżyć koszty jednostkowe o 12% w logistyce morskiej i 14% w logistyce lotniczej. Likwidując strukturę regionalną, stworzyliśmy podwaliny pod dalszy rozwój i umożliwiliśmy bardziej bezpośredni dostęp do naszych klientów na całym świecie. Dodatkowo wzmocniliśmy naszą ofertę dla klientów z Azji Południowo-Wschodniej poprzez strategiczne przejęcie City Zone Express, dostawcy usług logistyki drogowej z siedzibą w Penang w Malezji – podsumowuje dyrektor zarządzający Kuehne+Nagel International Stefan Paul. 

Firmy
Omida Group przejęła 7R Solution
Firmy
Jak zmieni się rynek po przejęciu Schenkera przez DSV?
Firmy
InPost płaci większe podatki niż konkurencja razem wzięta
Firmy
Kazachstan na radarze polskich firm, także logistycznych
Firmy
Dla InPost priorytetem jest rozbudowa sieci