Po pierwszym etapie dochodzenia Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) stwierdził, że „zakup Wincanton PLC przez GXO Logistics (GXO) może zmniejszyć konkurencję w zakresie świadczenia głównych usług logistyki kontraktowej (CLS) w Wielkiej Brytanii”.
Usługi logistyki kontraktowej obejmują dystrybucję, transport, magazynowanie i inne usługi związane z łańcuchem dostaw. GXO to wiodąca na świecie firma świadcząca usługi logistyki kontraktowej, a Wincanton to brytyjski dostawca tych usług.
Ponad jedna czwarta rynku
Obie firmy świadczą główne usługi logistyki kontraktowej klientom biznesowym zarówno w sektorach detalicznym (takim jak artykuły spożywcze, moda i odzież), jak i niedetalicznym (takim jak produkcja i budownictwo). – Usługi logistyki kontraktowej mają kluczowe znaczenie dla przepływu towarów na terenie kraju, ograniczając opóźnienia i zapewniając sprawne i niezawodne dotarcie produktów do miejsca przeznaczenia. Usługi te są niezbędne dla milionów ludzi, którym zależy na terminowości dostaw lub możliwości zakupu produktów z półki – podkreśla starsza dyrektor ds. fuzji w CMA Naomi Burgoyne.
Czytaj więcej
Umowa PKP Intercity na piętrowe pociągi ma zapewnić przewoźnikowi przewagę na otwartym rynku, może także na trwale zmienić krajowy rynek producentów taboru kolejowego.
Brytyjski rynek logistyki kontraktowej jest wart 16 miliardów funtów. – Obawiamy się, że fuzja może ograniczyć konkurencję, w wyniku czego wyższe koszty zostaną przerzucone na konsumentów. Uważamy, że te obawy dotyczące konkurencji wymagają dogłębnego dochodzenia w fazie 2, chyba że GXO zaoferuje rozwiązania, które je rozwiążą – zaznacza Burgoyne.