Niemiecki gigant pocztowy i kurierski DHL wzmacnia obecność w Wielkiej Brytanii, rozpoczynając współpracę z lokalnym liderem rynku kurierskiego, Evri. Zaledwie rok temu, w lipcu, amerykański fundusz inwestycyjny Apollo kupił za 2,7 mld funtów od Advent International Evri. W połowie maja fundusz porozumiał się z DHL.
Niemiecka grupa przejmuje znaczący mniejszościowy pakiet udziałów w firmie Evri (wspieranej przez Apollo), łącząc swoje operacje e-commerce z marką Evri. Posunięcie to tworzy giganta paczkowego, który jest gotowy dostarczyć 2 miliardy przesyłek rocznie, wspierany przez 30 tys. kurierów i 12 tys. pracowników. – Skala nie podlega negocjacjom w świecie e-commerce, wymagającym szybkości, niezawodności i przejrzystości cen – podkreśla prezes Last Mile Experts Marek Różycki.
Czytaj więcej
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ministerstwo Infrastruktury już wiedzą w jaki s...
Zaledwie kilka tygodni temu InPost ogłosił warte 106 mln funtów przejęcie Yodel (mniejszego od Evri gracza na brytyjskim rynku dostaw kurierskich), a w ub. r. InPost przejął w październiku 2024 roku za 60,4 mln funtów pozostałe 70 proc. udziałów w Menzies Express i Newstrade, brytyjskiego dostawcę kurierskiego i pracy. W grudniu ub.r. czeski przedsiębiorca Daniel Kretinsky przejął za 3,6 mld funtów Royal Mail.
DHL liczy na rozwój przesyłek międzynarodowych. – Integracja transgraniczna jest kluczowa – dzięki globalnemu zasięgowi DHL i mocnej pozycji Evri w Wielkiej Brytanii, połączona firma jest gotowa do podjęcia wyzwań na wielu frontach – uważa prezes Last Mile Experts. Wskazuje, że reputacja DHL, zróżnicowana forma doręczeń (domowe, automaty paczkowe, sklepy) i gęsta sieć oznacza, że Evri może wyjść poza model „tanich dostaw” i wprowadzić realną propozycję do prestiżowych marek i innych segmentów.