Prawie codziennie otrzymujemy zapytania o przewozy do Chin. Przedsiębiorcy szukają informacji na jakich zasadach mogą je wykonywać – przyznaje dyrektor Departamentu transportu ZMPD Piotr Mikiel.
Zainteresowanie wynika z potrzeb zachodnioeuropejskiego przemysłu i tamtejszych firm logistycznych. Jesienią 2018 roku Ceva Logistics dokonała pierwszego transportu z Chin do Polski. Ciągnik siodłowy z naczepą o ładowności 24 ton pokonał dystans 8,5 tys. km przemierzając Chiny, Kazachstan, Rosję i Białoruś.
Zamiast kolei i samolotu
Samochód ciężarowy, który wiózł towary dla odbiorców z całej Europy przejechał trasę z Xiamen do stolicy Polski w 12 dni. Był o 50 proc. tańszy od transportu lotniczego oraz dwa razy szybszy od transportu morskiego. Licząc to jako dostawę door to door, transport ten może być szybszy od kolejowego od 30 do 50 proc. Ładunek został dostarczony do Centrum Dystrybucyjnego Ceva Logistics w Warszawie, gdzie dokonano odprawy celnej oraz dalszej dystrybucji do klientów końcowych w Europie.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy polują na okazje
Ceva Logistics w Chinach dysponuje rozległą siecią transportową w 22 prowincjach, mając swoje oddziały w ponad 200 miastach. Firma osiąga na rynku chińskim średnie roczne przychody na poziomie ok. 1,4 mld dol.