Awaryjny plan dla transportu na wypadek pandemii

Organizacje przewoźników apelują do KE o przygotowanie awaryjnego planu dla transportu na wypadek drugiej fali pandemii.

Na wypadek drugiej fali pandemii Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU proponuje Komisji Europejskiej zniesienie na czas pandemii obowiązku powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy firmy oraz zawieszenie zakazu odbioru odpoczynków w kabinie, informuje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

Czytaj więcej w: Pandemia kosztowała przewoźników drogowych ponad 550 mld euro

ZMPD od początku pandemii zabiegało o zharmonizowane na poziomie UE przepisy czasu jazdy i odpoczynków i tym razem także aktywnie uczestniczy w pracach IRU.

Czytaj więcej w: Samochód bez kierowcy. Branża szykuje się na rewolucję

Odbiór wypoczynku w kabinie ma chronić kierowców przed zakażeniem. Ponadto w wielu krajach w okresach wysokiej zachorowalności miejsca noclegowe wzdłuż autostrad były zamknięte, a wprowadzane obowiązkowe kwarantanny utrudniały pracę kierowcom.

Czytaj więcej w: Więcej płatnych dróg?

Koordynacja działań państw w związku z pandemią Covid-19 oraz znaczenie transportu dla rozwoju gospodarczego w czasie wychodzenia z kryzysu było omawiane na spotkaniu ministrów ds. transportu państw członkowskich UE i unijnej komisarz ds. transportu, Adiny Vălean, zorganizowanej przez prezydencję niemiecką w Radzie UE 8 października. W spotkaniu uczestniczyli minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Czytaj więcej w: Na Białoruś nie wwieziesz nawet czekoladek

Ministrowie poparli przygotowanie przez Komisję Europejską planu awaryjnego dla transportu towarowego, uznając za warte rozważenia opracowanie także podobnego planu dla transportu pasażerskiego.

W kontekście prac nad planem awaryjnym minister Adamczyk zaapelował do Komisji Europejskiej, aby dokonała przeglądu obowiązujących aktów prawnych, w tym Pakietu Mobilności I, ponieważ szereg wymogów w nim określonych może znacząco utrudnić efektywne funkcjonowanie transportu drogowego w sytuacji kryzysowej. – Niektóre rozwiązania Pakietu Mobilności I nie sprawdzą się w sytuacjach kryzysowych, a wręcz mogą zaszkodzić europejskiemu transportowi w czasie kryzysu – zauważył minister Andrzej Adamczyk.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kuehne + Nagel nie redukuje personelu

Kuehne + Nagel nie ma globalnych planów masowych zwolnień. W wydanym oświadczeniu zarząd spółki ...

TRAKO 2019 | Gdańsk europejską stolicą kolei

W Gdańsku rozpoczęło się najważniejsze w tym roku w Europie spotkanie branży kolejowej. 13. ...

Od 1 lipca Berlin wzmacnia porty podatkami

W Niemczech rozliczenie VAT po 26 dniu kolejnego miesiąca po odprawie Bundestag i Bundesrat ...

Coraz większy ruch na granicach

Wczorajszy ruch na granicach był o ponad jedną trzecią większy w stosunku do poniedziałku. ...

Odbiór w punkcie trwale zmieni rynek kurierski

Klienci coraz częściej odbierają przesyłki w punktach odbioru. – Umacnianie się dostaw do punktów ...

OECD pesymistycznie o gospodarce

Wzrost ekonomiczny w ostatnim roku wyraźnie osłabł, a wirus pogłębił spadki. Organizacja Współpracy Gospodarczej ...