Na wypadek drugiej fali pandemii Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU proponuje Komisji Europejskiej zniesienie na czas pandemii obowiązku powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy firmy oraz zawieszenie zakazu odbioru odpoczynków w kabinie, informuje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.
Czytaj więcej w: Pandemia kosztowała przewoźników drogowych ponad 550 mld euro
ZMPD od początku pandemii zabiegało o zharmonizowane na poziomie UE przepisy czasu jazdy i odpoczynków i tym razem także aktywnie uczestniczy w pracach IRU.
Czytaj więcej w: Samochód bez kierowcy. Branża szykuje się na rewolucję
Odbiór wypoczynku w kabinie ma chronić kierowców przed zakażeniem. Ponadto w wielu krajach w okresach wysokiej zachorowalności miejsca noclegowe wzdłuż autostrad były zamknięte, a wprowadzane obowiązkowe kwarantanny utrudniały pracę kierowcom.