Reklama

Awaryjny plan dla transportu na wypadek pandemii

Organizacje przewoźników apelują do KE o przygotowanie awaryjnego planu dla transportu na wypadek drugiej fali pandemii.

Publikacja: 09.10.2020 09:48

Awaryjny plan dla transportu na wypadek pandemii

Foto: logistyka.rp.pl

Na wypadek drugiej fali pandemii Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU proponuje Komisji Europejskiej zniesienie na czas pandemii obowiązku powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy firmy oraz zawieszenie zakazu odbioru odpoczynków w kabinie, informuje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

Czytaj więcej w: Pandemia kosztowała przewoźników drogowych ponad 550 mld euro

ZMPD od początku pandemii zabiegało o zharmonizowane na poziomie UE przepisy czasu jazdy i odpoczynków i tym razem także aktywnie uczestniczy w pracach IRU.

Czytaj więcej w: Samochód bez kierowcy. Branża szykuje się na rewolucję

Odbiór wypoczynku w kabinie ma chronić kierowców przed zakażeniem. Ponadto w wielu krajach w okresach wysokiej zachorowalności miejsca noclegowe wzdłuż autostrad były zamknięte, a wprowadzane obowiązkowe kwarantanny utrudniały pracę kierowcom.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej w: Więcej płatnych dróg?

Koordynacja działań państw w związku z pandemią Covid-19 oraz znaczenie transportu dla rozwoju gospodarczego w czasie wychodzenia z kryzysu było omawiane na spotkaniu ministrów ds. transportu państw członkowskich UE i unijnej komisarz ds. transportu, Adiny Vălean, zorganizowanej przez prezydencję niemiecką w Radzie UE 8 października. W spotkaniu uczestniczyli minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Czytaj więcej w: Na Białoruś nie wwieziesz nawet czekoladek

Ministrowie poparli przygotowanie przez Komisję Europejską planu awaryjnego dla transportu towarowego, uznając za warte rozważenia opracowanie także podobnego planu dla transportu pasażerskiego.

W kontekście prac nad planem awaryjnym minister Adamczyk zaapelował do Komisji Europejskiej, aby dokonała przeglądu obowiązujących aktów prawnych, w tym Pakietu Mobilności I, ponieważ szereg wymogów w nim określonych może znacząco utrudnić efektywne funkcjonowanie transportu drogowego w sytuacji kryzysowej. – Niektóre rozwiązania Pakietu Mobilności I nie sprawdzą się w sytuacjach kryzysowych, a wręcz mogą zaszkodzić europejskiemu transportowi w czasie kryzysu – zauważył minister Andrzej Adamczyk.

Ludzie i firmy
DHL eCommerce w dialogu z młodzieżą
Materiał Promocyjny
Jak uniknąć kosztownych błędów w wysyłce? 5 problemów, które rozwiążesz ofertami biznesowymi od InPost
Materiał Partnera
TSL na rozdrożu: efektywność kluczem do dalszego rozwoju?
Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama