Dziewięć krajów, w tym Polska, Bułgaria, Estonia, Łotwa, Litwa, Malta, Węgry, Cypr i Rumunia było przeciw, Wielka Brytania i Belgia wstrzymały się od głosu jednak nie wystarczyło to do zablokowania projektu. 24 października państw przeciwnych Pakietowi Mobilności było 6.
W najbliższych dniach (termin nie jest jeszcze znany) projekt trafi pod głosowanie Rady UE, na której spotkają się ministrowie transportu unijnych państw. Wynik głosowania w COREPER to złe wieści dla polskich przedsiębiorców, bo oznacza, że nikną szanse na zmiany w Pakiecie Mobilności.
Utrudni to Komisji Europejskiej wniesienie poprawek do projektu PM. Komisja sygnalizowała niezadowolenie z niektórych zapisów porozumienia ws. Pakietu Mobilności. Chodzi o obowiązek powrotu ciężarówki do kraju siedziby co 8 tygodni, obowiązkowej przerwy w wykonywaniu kabotażu oraz o zapisy utrudniające transport kombinowany.
Według KE te zapisy nie były częścią pierwotnej propozycji legislacyjnej i dlatego wymagają przeprowadzenia studium skutków i wpływu na kwestie środowiskowe, klimatyczne, a także związane z rynkiem wewnętrznym.
Czytaj więcej w: http://Ulgi dla marynarzy zatwierdzone