Szwajcaria także „walczy z dumpingiem socjalnym” i zakazuje pobierania długiego, tygodniowego wypoczynku w kabinie. Wzoruje się na wprowadzonym przez Pakiet Mobilności rozwiązaniu.

Czytaj więcej w: Za rok wzbogaci się wyposażenie ciężarówek

Rada Stanów, wyższa izba parlamentu szwajcarskiego reprezentująca kantony, przyjęła właśnie 37 głosami do 8 prawo zakazujące kierowcom spania w weekendy w ich pojeździe od 1 stycznia 2022 r.

Stowarzyszenia szwajcarskich przewoźników przyjęły z aprobata nowe prawo oraz aktywiści ekologiczni, którzy walczą z tranzytowymi przejazdami tirów przez Szwajcarię. Przeciwny jest jedynie konserwatywny poseł z Schaffhausen Hannes Germann, który uważa, że „takich zasad nie należy dyktować kierowcom samochodów ciężarowych”.

Czytaj więcej w: Ruszają prace nad zmianą zasad wynagrodzeń kierowców

Niezależny doradca logistyczny i komentator ekonomiczny specjalizujący się w problematyce łańcuchów dostaw Grzegorz Woelke uważa, że duch pakietu Mobilności panuje w całej Europie, nie tylko w UE. – Nawet w krajach gdzie wydawałoby się że jest więcej normalności, populistyczne postawy przeważają nad zdrowym rozsądkiem czego dowodzi informacja ze Szwajcarii
W Niemczech już dziś  odzywają się głosy, że tego typu zakazy szkodzą całej gospodarce. Trzeba przetrwać ten okres populizmu i myślę, że za dwa-trzy lata przyjdzie opamiętanie. Widać to na bilansie zysków i strat dla gospodarki brytyjskiej po Brexicie. Brakuje jeszcze bardziej kierowców, którzy nie mogą już tak łatwo wjeżdżać do Wielkiej Brytanii. Taka autarkia gospodarcza w przypadku transportu, który z natury jest mobilny, źle robi każdej gospodarce i przede wszystkim producentom – podkreśla Woelke.
Dodaje, że kwestionowanie międzynarodowego podziału pracy jest błędem. – W jego ramach robimy to co umiemy czyli międzynarodowy transport drogowy i politycy powinni mieć odwagę, aby wyważyć regulacje między populizmem i korzyściami dla własnej gospodarki – podkreśla Woelke.