Kurierzy na prąd i w wynajmie

Branża kurierska inwestuje w wynajem samochodów elektrycznych.

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Poczta Polska negocjuje duży zakup elektrycznych samochodów.

Pod koniec listopada 2020 r. po polskich drogach jeździło  757 elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych. Jednak importerzy przewidują, że ta liczba może szybko powiększyć się w tym roku. Na rynku pojawi się w I kwartale br. nowy gracz: elektryczny Fiat Ducato.

Auto zostało zaprojektowane od początku jako auto elektryczne, zbudowane na platformie specjalnie przeznaczonej dla tego typu pojazdów. Firma zaproponuje zarówno samochody do zabudowy, czyli podwozia, jak i gotowe furgony o dwóch zasięgach: 220 i 380 km.

Szef marki Fiat Professional w Polsce Jerzy Koziński w rozmowie z portalem Samar wskazał, że hasło „Zostań w domu” przyniosło rozwój handlu internetowego, a w ślad za nim – dostaw kurierskich, zarówno na skalę lokalną, jak i ogólnopolską. – Większą niż wcześniej popularnością zaczął cieszyć się także wynajem, zwłaszcza krótkoterminowy. Firmy dostarczające towary potrzebowały bowiem szybko uzupełnić swoją flotę pojazdów. Branża obawia się jednak, że proces ten nie potrwa długo, bo potrzeby przewoźników w tym zakresie zostaną szybko zaspokojone – tłumaczy Koziński.

Przykładem takiej inwestycji jest właśnie DPD Group, która 50 elektrycznych furgonów wynajęła w Carefleet. Globalna strategia DPD zakłada, że do 2025 roku w 225 miastach Europy przesyłki będą dostarczane w sposób neutralny dla środowiska. – Biorąc pod uwagę sposób ich wykorzystania w terenie miejskim, czyli pokonywanie krótkich tras i częste zatrzymywanie pracy silnika, pod wieloma względami stanowią korzystniejszą alternatywę dla pojazdów z napędami tradycyjnymi – uważa regionalny kierownik sprzedaży w Carefleet Kamil Tokarski.

Koziński spodziewa się, że udział aut elektrycznych będzie jednak na poziomie kilku procent, a dominacja silników diesla w samochodach dostawczych w najbliższym czasie jest niezagrożona.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jak szybko roboty zastąpią magazynierów?

Wyzwania jakie stoją przed usługami logistyki kontraktowej wydają się niezmienne od lat. Wszyscy dostawcy ...

Holendrzy konfiskują żywność kierowcom osobówek z Wielkiej Brytanii

Już trwa walka o udziały w unijnym rynku po brytyjskich dostawcach. Logistycy w środku ...

Prawosławne święta podniosły ceny przewozów samochodowych

Transport nie zwalnia na początku roku. Nadal w Europie brakuje ciężarówek. Pod koniec pierwszego ...

Girteka tnie diety kierowców

Wywołany pandemią kryzys daje się we znaki europejskiemu gigantowi. Litewska firma transportowa Girteka Logistics ...

Przewoźnicy nie rejestrują się w Czechach

Niewielkie zainteresowanie przewoźników nowymi urządzeniami pokładowymi do naliczania myta. Po 1 grudnia możliwe duże ...

Prezydenci robią porządek na granicy polsko-ukraińskiej

Od lat polscy przewoźnicy narzekają na wielogodzinne kolejki na granicy, ukraińskim brakuje zezwoleń.   ...