Raben z siecią drobnicową we Włoszech

W lipcu Raben zwiększy do 51 proc. udziały we włoskiej firmie Sittam. W ten sposób holendersko-polski koncern stworzy własną sieć połączeń drobnicowych w kolejnym kraju.

Sittam z siedzibą w Cornaredo k. Mediolanu dysponuje ośmioma oddziałami o łącznej powierzchni 50 tys. m kw. i obsługuje rocznie pół mln przesyłek drobnicowych. Spółka zatrudnia 300 osób bezpośrednio oraz drugie tyle jako podwykonawców. Dyrektorem zarządzającym został Wojciech Brzuska, który odpowiada za integrację Sittam z Grupą Raben.

– Włochy to obecnie partner nr 4. w światowej wymianie międzynarodowej, dlatego rozwój połączeń do i z tego rynku, jest z punktu widzenia strategii Grupy niezwykle istotny. Trwająca właśnie transformacja, to kolejny krok na drodze integracji Raben z Sittam Italy. Po uruchomieniu połączeń drobnicowych Sittam z Europą Centralną i Holandią, a następnie siatki codziennych połączeń do/z Niemiec, przyszedł czas na następny kamień milowy – podkreśla Brzuska. Włoska spółka liczy przede wszystkim na obsługę wymiany z Niemcami, której wartość sięga 140 mld euro.

Sittam wdroży systemy informatyczne Grupy Raben oraz jej standardy operacyjne. – Nie przewidujemy w najbliższym czasie inwestycji fizycznych (np. w magazyny) we Włoszech – zapewnia rzeczniczka grupy Klaudyna Polanowska-Skrzypek. Sittam jest wieloletnim partnerem Grupy Raben we Włoszech. W 2017 Raben wykupił 20 proc. udziałów włoskiego partnera. Po zakupie kolejnej transzy udziałów, uzgodnionej w połowie kwietnia, dotychczasowi właściciele, rodzina Bertola, zachowają 49 proc. akcji.

Założona w 1991 roku w podpoznańskim Baranowie Grupa Raben ma siedzibę w Robakowie pod Poznaniem. W Europie zatrudnia 10 tys. osób, w tym w Polsce ponad 5 tys., dysponuje magazynami o łącznej powierzchni 1,2 mln m kw. Działając na dwunastu rynkach, Grupa Raben w 2018 roku zanotowała ponad 1 mld euro przychodów i doręczyła 13,6 mln przesyłek. Grupa uruchomiła w ub.r. własną sieć drobnicową w Niemczech (trzecią po Schenkerze i Dachserze).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niezbędne nowe zasady wynagrodzenia kierowców

Branżę transportu drogowego czeka prawdziwa rewolucja. Diety i dodatki nie będą wliczane do wynagrodzeń. ...

Przewoźnicy nie uciekną od cyfryzacji

Spadnie tempo rozwoju e-handlu, więc zaostrzy się konkurencja wśród przewoźników samochodowych, co wymusi cyfryzację. ...

Rząd udrażnia przejścia graniczne

GDDKiA zdjęła ograniczenia tonażowe na DK16, by odciążyć wjazd do Polski dla ciężarówek. Na wniosek ...

Stoi produkcja ciężarówek

Od środy 25 marca Scania zamyka fabryki w Europie. Koncern podjął decyzję z uwagi ...

Przewoźnicy ze wschodu rozjadą polską konkurencję?

Obowiązek instalacji kosztownych tachografów nowej generacji ominie wschodnich przewoźników. Chociaż w połowie 2019 roku ...

Więcej aut użytkowych w wynajmie

Fraikin Polska inwestuje w nowe samochody. Branża wynajmu pojazdów użytkowych liczy na szybki wzrost ...