Branżowy periodyk automotivelogistics.media podał, że Mosolf podpisał 24 maja umowę z zarządem prowincji Qingbaijiang na dzierżawę terenu w pobliżu linii kolejowej do obsługi połączenia kolejowego. Mosolf otworzył w Chinach także oddział, który rozpocznie działalność w drugiej połowie roku.

Mosolf załaduje samochody do kontenerów, które trafią do łódzkiego terminala Spedcont (spółka należąca do Pekaes). Spedcont będzie odpowiadał za przeładunek kontenerów oraz wysyłał załadowane do Chin. W Chinach ładunki przejmie oddział Mosolf, dzięki czemu klient otrzyma usługę od drzwi do drzwi. Kontenery trafią na pociąg Chengdu-Euro Express, kursujący do 2013 roku. Usługa oferowana będzie tylko w jedna stronę, wykorzystując atrakcyjne stawki na przewóz kontenerów do Chin. Mosolf nie zdradził, jakie marki będzie obsługiwać. Z kolejowej trasy Europa-Chiny korzysta od 2017 roku Volvo, a od 2019 roku Mercedes-Benz.

W 2018 roku liczba połączeń kolejowych Chin z Polska sięgnęła 6300 i była o 72 proc. większa niż rok wcześniej. W 2011 roku, kiedy koleje uruchomiły regularne połączenie z Chinami, przejechało na tej trasie 17 pociągów. W tym roku będzie ich ok. dziesięciu tysięcy.