Megafuzja na rynku TSL: DSV przejęło Panalpinę

DSV otrzymało zgodę urzędów antymonopolowych oraz udziałowców Panalpiny na przejęcie tej spółki.

Publikacja: 20.08.2019 12:41

Megafuzja na rynku TSL: DSV przejęło Panalpinę

Foto: DSV oficjalnie połączyło się z Panalpiną 19 sierpnia.

Duńskie DSV i szwajcarska Panalpina stworzą czwartego na świecie pod względem wielkości przychodów dostawcę usług logistycznych, za DHL Logistics, Kuehne & Nagel i DB Schenker. – Jako jedna firma będziemy drugim na świecie spedytorem lotniczym, a także trzecim największym na świecie spedytorem morskim oraz czwartym dostawcą transportu drogowego – wylicza dyrektor zarządzający DSV Jens Bjørn Andersen. Powiększony DSV obsłuży blisko 3 mln kontenerów rocznie oraz 1,5 mln ton przesyłek lotniczych.

CZYTAJ TAKŻE: InPost bierze schedę po Geis

Panalpina należy do światowej czołówki operatorów łańcucha dostaw, zatrudniając około 14,5 tys. pracowników w 70 krajach. Połączenie z DSV stworzyło jedną z największych na świecie firm transportowych i logistycznych o przychodach pro forma wynoszących 118 miliardów duńskich koron i zatrudniającą w sumie 60 tys. pracowników w 90 krajach. Do czasu zatwierdzenia na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu DSV A/S zmieni swoją zarejestrowaną nazwę na DSV Panalpina A/S. W miarę postępu integracji wszystkie spółki zależne i działania operacyjne będą jednak zjednoczone pod nazwą i marką DSV.

""

fot. DSV

logistyka.rp.pl

Proces integracji rozpoczął się od powołania Jensa Bjørna Andersena na stanowisko CEO oraz Jensa H. Lunda na stanowisko CFO w nowym zarządzie Panalpiny. Powołanie nowego zespołu zarządzającego jest planowane w kolejnym tygodniu. Integracja zostanie następnie rozpoczęta w poszczególnych regionach i krajach oraz na poziomie funkcji globalnych i centralnych. Całkowity okres planowanego procesu integracji jest szacowany na 2-3 lata, przy założeniu, że integracja operacyjna zakończy się przed upływem dwóch lat. Połączenie ma przynieść od 2022 roku 2,2 mld duńskich koron oszczędności.

CZYTAJ TAKŻE: Co boli branżę logistyczną

Duński koncern logistyczny DSV ogłosił 1 kwietnia przejęcie szwajcarskiego konkurenta Panalpina, za którą zapłacił 4,6 mld dol. DSV samodzielnie był piątym pod względem wielkości przychodów operatorem logistycznym na świecie. W 2015 roku firma przejęła UTi Worldwide (21 tys. pracowników), a w październiku 2018 roku zaoferowała wykupienie szwajcarskiej Cevy. Oferta została odrzucona i Ceva trafiła do armatora CMA CGM.

W Polsce DSV składa się ze spółek: DSV Air & Sea, DSV Road i DSV Solutions które łącznie zanotowały w 2018 roku 894,3 mln zł przychodów, zaś Panalpina 537,7 mln zł, zajmując (odpowiednio) 11. I 23. miejsce w rankingu Rz największych firm branży TSL). Nowy podmiot znajdzie się ok. ósmego miejsca rankingu, w pobliżu Polskiej Żeglugi Morskiej. – Konsolidacja dwóch tak znaczących operatorów Air & Sea w Polsce, jakimi są Panalpina i DSV, daje powstającej firmie potężne możliwości synergii oraz intensyfikacji wzrostu i konkurencyjności na polskim rynku w wymagającym obszarze transportu lotniczego, morskiego oraz projektowego. Z dużym optymizmem i nadzieją patrzymy na tę integrację właśnie w Polsce i na wszelkie związane z nią perspektywy rozwojowe dla obydwu łączących się, doświadczonych w branży zespołów Panalpiny i DSV – podkreśla prezes DSV Air & Sea Arkadiusz Mirek.

Duńskie DSV i szwajcarska Panalpina stworzą czwartego na świecie pod względem wielkości przychodów dostawcę usług logistycznych, za DHL Logistics, Kuehne & Nagel i DB Schenker. – Jako jedna firma będziemy drugim na świecie spedytorem lotniczym, a także trzecim największym na świecie spedytorem morskim oraz czwartym dostawcą transportu drogowego – wylicza dyrektor zarządzający DSV Jens Bjørn Andersen. Powiększony DSV obsłuży blisko 3 mln kontenerów rocznie oraz 1,5 mln ton przesyłek lotniczych.

Pozostało 84% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach