Krajowa Izba Rozliczeniowa zanotowała w marcu wzrost liczby bezgotówkowych transakcji o 39 proc. w stosunku do lutego. Kwiecień będzie jeszcze lepszy, bo handel internetowy rośnie jak na drożdżach. Na platformie Allegro w ostatnich czterech tygodniach zarejestrowało się dwukrotnie więcej nowych firm niż przed pandemią.
Auta z innych branż
Na dużych zakupach w sieci skorzystały także firmy logistyczne. – Od końca marca widzimy bardzo duży wzrost liczby zamówień produktów AGD. O skali wzrostu najlepiej świadczy fakt, że również duże sieci handlowe, które do tej pory same realizowały transport towarów, zgłaszają się do nas, pytając o możliwość outsourcingu usługi logistycznej i dostarczenia sprzętu ze sklepów do klienta końcowego – podkreśla dyrektor floty w Rohlig Suus Logistics Dariusz Gołębiowski.
Czytaj więcej w: Łańcuchy dostaw po nowemu
Firma posiada jeszcze rezerwy, aby sprostać rosnącemu popytowi w e-handlu. – Wzrost skali transportu w obszarze e-commerce oraz dostaw niektórych towarów – np. dóbr szybko zbywalnych – jest równoważony przez konsekwencje ograniczeń w innych branżach, dlatego nie planujemy zmian wielkości floty aut – tłumaczy dyrektor floty w Rohlig Suus Logistics.
Podobne plany ma Schenker. – Odnotowujemy nawet dwucyfrowe wzrosty wolumenów w obsłudze sektora e-commerce w ostatnim czasie m.in. dla branży retail i elektronicznej, np. dynamicznie rośnie sprzedaż laptopów, co zapewne w głównej mierze wynika z prowadzenia zajęć online z uczniami, czy wdrożenia przez wielu pracodawców trybu pracy zdalnej – przypuszcza Vice President Land Transport Cluster North East Europe w DB Schenker Marek Skowroński. Zaznacza, że nie pojawiła się konieczność zwiększenie floty aut dostawczych.