Litewska firma transportowa Girteka Logistics zmuszona została do obniżenia diet kierowców, pozostawiając nienaruszoną płacę zasadniczą. W tej branży większość wynagrodzenia kierowców pochodzi z diet. Zarząd firmy tłumaczy, że do obniżek zmuszony został sytuacją gospodarczą i podkreśla, że utrzymał zatrudnienie na niezmienionym poziomie.

Firma wstrzymała inwestycje za wyjątkiem cyfryzacji, która ma dać wszystkim klientom nadzór nad ładunkami w czasie rzeczywistym. Girteka tworzy oprogramowanie wspólnie z niemiecką firmą SAP.

Czytaj więcej w: Długie pociągi odbiorą tirom ładunki

Cała grupa zatrudnia 18 tys. pracowników, z czego 14 tys. na Litwie, gdzie jest największym pracodawcą. Od 2019 roku ma spółkę w Poznaniu. Najważniejsza spółka grupy UAB Girteka Logistics zakończyła 2019 rok wzrostem przychodów w stosunku do 2018 roku o blisko 24 proc. do 945 mln euro, ale zysk netto zmalał o ponad połowę do niecałych 9,2 mln euro.

Czytaj więcej w: Przed firmami transportu drogowego fatalna jesień

Girteka to jeden z największych europejskich przewoźników samochodowych, a spółka zapewnia, że największym całosamochodowym. Ma 7400 samochodów i 7800 naczep, z których 80 proc. to chłodnie. Rocznie przewozi 730 tys. całosamochodowych ładunków.