Ruch i stawki w górę

Czerwiec okazał się dobry dla przewoźników drogowych. Wzrosły stawki oraz liczba ładunków.

Publikacja: 28.07.2020 10:43

Ruch i stawki w górę

Foto: logistyka.rp.pl

W ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii, wynika z danych GBOX, który nadzoruje 30 tys. samochodów ciężarowych. – W Polsce ruch jest nawet większy o 7 proc. względem danych ze stycznia 2020 roku wyjaśnia ekspert GBOX Tomasz Czyż.

""

Natężenie ruchu samochodów powróciło w czerwcu do poziomu ze stycznia 2019 roku. Dane GBOX

Foto: logistyka.rp.pl

Ekspert dodaje, że zestawiając dane z systemu telematycznego tydzień do tygodnia widać, że w czerwcu liczby przejechanych kilometrów są podobne. – O ile w maju zdarzały się jeszcze fluktuacje zarówno w przewozach krajowych, jak i transgranicznych, obecnie widać zadowalający bezpieczny poziom natężenia ruchu – bez wahań – zaznacza Czyż.

Czytaj więcej w: Berlin zablokowany przez ciężarówki. Firmy chcą zakazu kabotażu

Przewozy do Niemiec zwiększyły się o 3 proc., podaje GBOX. Niemcy są największym partnerem w wymianie towarowej Polski. W 2018 roku pomiędzy obu krajami przewieziono 60,4 mln ton ładunków. Więcej zostało w tym czasie przewiezionych tylko w relacji Niemcy – Holandia (89,9 mln ton), a znaczący udział w tych przewozach mieli rodzimi przewoźnicy. Kierunkami, na których odbywają się znaczące przewozy są również Holandia i Francja, a także Włochy. Udział polskich przedsiębiorców w operacjach transportowo-spedycyjnych – do i z tych krajów – kształtuje się na poziomie 97 proc.

Czytaj więcej w: W lipcu ciężarówki są rozchwytywane

– Wyniki przejechanych kilometrów w czerwcu 2020 roku wskazują na powrót polskich przewoźników na właściwe tory. Tylko w ostatnim tygodniu czerwca do Francji przejechali ponad 3 mln 370 km. Po Niemczech polskie samochody ciężarowe jeżdżą teraz nawet więcej niż na początku roku (103 proc.). Trzecim krajem, do którego monitorowane przez nas pojazdy wożą najwięcej towarów są Czechy. Zaraz po nich najczęściej jeździmy do Włoch i Holandii. Analiza GBOX potwierdza tendencję do stabilizowania się transportu drogowego na głównych kierunkach handlowych – zapewnia Czyż.

Czytaj więcej w: Jesienny dołek w przewozach przetrwają tylko najmocniejsi

Dodaje, że dobrym sygnałem jest również wzrost stawek za frachty oraz zmniejszanie się dostępnej powierzchni ładowania, co oznacza, że poprawia się znacząco sytuacja między popytem a podażą. Raport Transport Market Monitor Transporeon wskazuje na wzrost cen za przewozy w czerwcu o 3 proc. w stosunku do maja 2020 roku oraz spadek wolnych pojazdów na giełdzie o 22,5 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

W ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii, wynika z danych GBOX, który nadzoruje 30 tys. samochodów ciężarowych. – W Polsce ruch jest nawet większy o 7 proc. względem danych ze stycznia 2020 roku wyjaśnia ekspert GBOX Tomasz Czyż.

Ekspert dodaje, że zestawiając dane z systemu telematycznego tydzień do tygodnia widać, że w czerwcu liczby przejechanych kilometrów są podobne. – O ile w maju zdarzały się jeszcze fluktuacje zarówno w przewozach krajowych, jak i transgranicznych, obecnie widać zadowalający bezpieczny poziom natężenia ruchu – bez wahań – zaznacza Czyż.

Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL