Polacy znów w czołówce najlepszych kierowców Europy

Piotr Krahel z firmy Concept Cargo Logistics zajął drugie miejsce w 5. międzynarodowym finale Optifuel Challenge przeprowadzonym 16 października w Lyonie.

Udział wzięło w nim 25 kierowców z 25 krajów. Triumfatorem okazał się słowacki kierowca Frantisek Oravec, który minimalnie wyprzedził Piotra, a także trzeciego w stawce francuskiego kierowcę Pascala Bossera z firmy Transports Rollin.

Konkurs, zorganizowanym przez Renault Trucks, składał się z dwóch części: testu sprawdzającego wiedzę na temat jazdy ekonomicznej. Punktacja testu stanowiła 10 proc. końcowego wyniku kierowcy. Następnie zasiedli za kierownicą Renault Trucks T High 480 (model roku 2019) pokonując trasę po drogach publicznych, która trwała ok. 40 min.

Zwycięzca otrzymał ciężarówkę Renault Trucks High 480 na dla firmy oraz voucher o wartości 6 tys. euro dla kierowcy. Nagroda za drugie miejsce wynosiła 3 tys. euro, za trzecie 1,5 tys. euro.

Piotr Krahel okazał się najefektywniejszym kierowcą. Zużył najmniej paliwa przy najkrótszym czasie przejazdu. – Polscy kierowcy i w ogóle kierowcy z naszego regionu Europy mają bardzo dobrą technikę jazdy, bo to nie jest pierwszy raz gdy w europejskich konkursach pojawiają się na podium. To europejska czołówka – zauważa zajmujący się szkoleniami kierowców w Renault Trucks Łukasz Kurcbard.

W 2007 roku najlepszym kierowcą w organizowanym przez Scanię konkursie Young European Truck Driver został Marek Szerenos. Pokonał wówczas 26 zawodników, a na trzecim miejscy znalazł się Milan Jakubek ze Słowacji.

Piotr Krahel z firmy Concept Cargo Logistics okazał się najefektywniejszym kierowcą. Fot. Renault Trucks

Bartosz Zapart z Polski wyróżnił się w wyjątkowy sposób w konkursie Scanii w 2015 roku, gdy przejechał trasę najszybciej zużywając zarazem najmniej paliwa! Organizatorzy konkursu YETD przyznali mu nagrodę Ecolution, jako kierowcy, który jeździ najbardziej efektywnie.

Czytaj więcej w: http://Kierowcy wciąż na topie poszukiwanych zawodów

Podczas Daf Driver Challenge 2019 pierwsze miejsce zajął Belg Peter Jacobs. To 32-letni kierowca, jeżdżący na co dzień Dafami w lokalnych dostawach materiałów budowlanych. Na drugim miejscu uplasował się Litwin Nerijus Vitkauskas, a trzecie miejsce zajął Czech Miroslav Svoboda. Kornel Grzybowski uplasował się na szóstej pozycji, przed sobą mając jeszcze zawodników ze Szwecji i Niemiec.

Kurcbard podkreśla, że dziewięć edycji konkursu Optifuel (w których każdego roku uczestniczy 400 osób) oraz prowadzone u klientów szkolenia sprawiły, że kierowcy wiedzą, że mniejsze zużycie paliwa nie oznacza wolniejszej jazdy – Udowodniliśmy, że liczy się efektywność, czyli jak najmniejsze zużycie paliwa i jak najwyższa średnia prędkość jazdy. Myśleliśmy, że formuła się wyczerpie, przyjdzie znudzenie. Ale nie, za każdym razem gdy kończymy konkurs Optifuel mamy pytania kiedy konkurs odbędzie się w przyszłym roku – stwierdza Kurcbard.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sędzikowski nowym prezesem Pesy

Spółka potrzebuje inwestora i trzysta milionów złotych na bieżącą produkcję. Krzysztof Sędzikowski zastąpił 3 ...

Pesa. Spór o awaryjne silniki lokomotyw

Wysoka awaryjność jeżdżących w barwach InterCity dziesięciu lokomotyw Pesa Gama zwróciła uwagę Urzędu Transportu ...

Przyspieszą remonty wagonów

Intercity rozbuduje w Idzikowicach zakład napraw wagonów i lokomotyw. Przewoźnik podpisał 13 września umowę ...

Trump ma pomysł na problem Boeinga. „Zmieńcie nazwę”

Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) i Boeing pracują nad zmianą oprogramowania w Boeingach 737 MAX. ...

Politycy nie mają pojęcia o logistyce

Rozmowa z Bernhardem Simonem, prezesem Dachser Group, o polityce transportowej Unii Europejskiej i ważnych ...

Straszny tłok na niebie. Samoloty nie przylecą na czas

Ruch lotniczy nad Europą rośnie znacznie szybciej niż możliwości lotnisk. Coraz bardziej brakuje także ...