Udział wzięło w nim 25 kierowców z 25 krajów. Triumfatorem okazał się słowacki kierowca Frantisek Oravec, który minimalnie wyprzedził Piotra, a także trzeciego w stawce francuskiego kierowcę Pascala Bossera z firmy Transports Rollin.
Konkurs, zorganizowanym przez Renault Trucks, składał się z dwóch części: testu sprawdzającego wiedzę na temat jazdy ekonomicznej. Punktacja testu stanowiła 10 proc. końcowego wyniku kierowcy. Następnie zasiedli za kierownicą Renault Trucks T High 480 (model roku 2019) pokonując trasę po drogach publicznych, która trwała ok. 40 min.
Zwycięzca otrzymał ciężarówkę Renault Trucks High 480 na dla firmy oraz voucher o wartości 6 tys. euro dla kierowcy. Nagroda za drugie miejsce wynosiła 3 tys. euro, za trzecie 1,5 tys. euro.
Piotr Krahel okazał się najefektywniejszym kierowcą. Zużył najmniej paliwa przy najkrótszym czasie przejazdu. – Polscy kierowcy i w ogóle kierowcy z naszego regionu Europy mają bardzo dobrą technikę jazdy, bo to nie jest pierwszy raz gdy w europejskich konkursach pojawiają się na podium. To europejska czołówka – zauważa zajmujący się szkoleniami kierowców w Renault Trucks Łukasz Kurcbard.
W 2007 roku najlepszym kierowcą w organizowanym przez Scanię konkursie Young European Truck Driver został Marek Szerenos. Pokonał wówczas 26 zawodników, a na trzecim miejscy znalazł się Milan Jakubek ze Słowacji.