Balticon otworzył wart 30 mln zł terminal kontenerowy

Spółka uruchomiła lądowy terminal kontenerowy w Porcie Gdańsk na terenach przemysłowych miasta Gdańska – InvestGDA.

Publikacja: 22.05.2023 11:08

Balticon otworzył wart 30 mln zł terminal kontenerowy

Balticon

Foto: Balticon

Balticon wydzierżawił 5,6 ha od miasta Gdańska w pobliżu terminala Baltic Hub (DCT) i zbudował na nim plac składowo-przeładunkowy, przystosowany do obsługi 75 000 TEU rocznie oraz składowania 7700 TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony również skład celny. – Terminal Intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem Balticonu. Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia – zapewnia prezes zarządu Balticon Tomasz Szmid. 

Czytaj więcej

Gdański port przygotowuje się na żniwa i nie chce powtórki węglowej blokady

Firma zapowiada, że w tym roku ukończy połączenie kolejowe z Baltic Hub (4 km) oraz bocznica o długości 380 m na terminalu przeładunkowym. Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym. 

Realizacja projektu odbywała się od 01 stycznia 2019 roku i potrwa do 30 czerwca 2023 roku. Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln zł, a połowa wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. – Cieszy nas, że firmy działające na terenie Portu Gdańsk lub na jego zapleczu, tak prężnie się rozwijają. Rozwój transportu intermodalnego jest niezwykle istotny dla usprawnienia całego procesu logistycznego. Dziś transport towarów wielu produktów odbywa się w dużej mierze w kontenerach. Dzięki temu wymiana handlowa jest szybsza i tańsza – ocenia prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Malinowski. 

Przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński ocenia, że gdańska inwestycja Balticon podnosi możliwości obsługi kontenerów w zapleczu portu, szczególnie w kontekście intermodalu. – Co cenne, przedsięwzięcie zrealizowane przez miejscowych przedsiębiorców. Na pewno wzmocni to, co się nazywa wartością dodaną usług przeładunkowych terminala kontenerowego – podsumowuje Tarczyński. Nowy terminal to jeden w efektów programu rozwoju przewozów intermodalnych, dzięki którym powstało w kraju kilka terminali intermodalnych, powiększył się także tabor przewoźników kolejowych i samochodowych. 

Czytaj więcej

Nadawcy dostaną monitoring przewozu na giełdzie ładunków

Balticon działa w logistyce kontenerowej od 1990 roku. Posiada 5 depotów kontenerowych na zapleczach wszystkich polskich portów morskich oraz w Warszawie. Zajmuje się transportem drogowym krajowym i międzynarodowym oraz sprzedażą̨, wynajmem i modyfikacjami kontenerów. 

Balticon wydzierżawił 5,6 ha od miasta Gdańska w pobliżu terminala Baltic Hub (DCT) i zbudował na nim plac składowo-przeładunkowy, przystosowany do obsługi 75 000 TEU rocznie oraz składowania 7700 TEU. Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. W najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony również skład celny. – Terminal Intermodalny w Porcie Gdańsk jest pierwszym terminalem Balticonu. Jego uruchomienie umożliwi nam przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej oraz współpracy z InvestGDA. Jego położenie na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia – zapewnia prezes zarządu Balticon Tomasz Szmid. 

Morski
Największy polski port ma 50 lat
Morski
Znika LPG z Rosji, ale ceny nie muszą wzrosnąć
Morski
Po wygranej Trumpa zwycięzcą będzie branża transportowa
Morski
W morskich terminalach kontenerowych ożywienie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Morski
Mniej czarnego złota, ale wyniki portów lepsze