Jednostką otwierającą nowe połączenie 15 sierpnia był pływający pod banderą maltańską CMA CGM Zheng He o długości 399 m i szerokości 54 m. Jednostka mieści 17859 TEU i jest to największy kontenerowiec jaki zawinął do polskich portów.
Następne zawinięcie jest planowane na 12 września. Wówczas do Portu Gdańsk przypłynie jednostka o nazwie CMA CGM Concorde pod banderą francuską, o długości 400 m i szerokości 62 m. Od października statki w ramach serwisu będą zwijały do Gdańska w cyklu cotygodniowym.
Kontenerowce linii French Asia Line 1 będą obsługiwały porty: Gdańsk – Wilhelmshaven – Rotterdam – Algeciras - Port Klang – Busan – Ningbo – Shanghai – Yantian – Singapur – Tanger – Dunkierka – Le Havre i Hamburg.
Czytaj więcej
Przyjęty przez Radę Ministrów Krajowy Program Kolejowy do 2030 roku zakłada utrzymanie tempa modernizacji kolejowych szlaków. Na dwóch prędkość wzrośnie do 250 km/h.
Otwarcie kolejnego połączenia oceanicznego jest m.in. efektem działań Portu Gdańsk w Korei Pd. w ramach „Business Mixera 2023”, międzynarodowej konferencji zorganizowanej pod koniec kwietnia br. w Seulu przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Spotkania między polskimi i koreańskimi przedsiębiorstwami i wizyta studyjna w Porcie Busan były świetną okazją do budowania czy zacieśniania relacji biznesowych.