Przewoźnicy zapowiadają protest w Baltic Hub

Obsługujący gdański terminal kontenerowy Baltic Hub zapowiadają protest 8 listopada.

Publikacja: 18.10.2023 13:12

Przewoźnicy zapowiadają protest w Baltic Hub

Baltic Hub

Foto: Baltic Hub

Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zgłosiło manifestację przed bramami Baltic Hub 8 listopada, pomiędzy 12.00 i 15.00. „Protest ma na celu zwrócenie uwagi kierownictwa Balctic Hub na fatalną obsługę transportu drogowego”, napisało PSPD w komunikacie. 

Przewoźnicy żądają jak najszybszego rozwiązania sporów płacowych dyrekcji Baltic Hub z załogą i zakończenia strajku włoskiego. Powolna obsługa na terminalu uderza w zyskowność przewoźników. 

Czytaj więcej

Strajk włoski w Baltic Hub

Domagają się oni także „diametralnych zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy”, napisali przewoźnicy w liście do dyrektora generalnego Baltic Hub Chrlesa Bakera. 

Przewoźnicy ostrzegają, że brak „szybkich i konkretnych działań ze strony Baltic Hub zmusi przewoźników do podjęcia bardziej radykalnych protestów”.

Brak przepustowości terminal widoczny jest także w przewozach kolejowych, pociągi, podobnie jak ciężarówki, tracą czas w oczekiwaniu na wjazd na terminal i załadunek. Stratni są także armatorzy. Oceaniczne kontenerowce czekają na redzie po 200 godzin.  

Pogorszenie jakości obsługi, nie tylko w relacjach lądowych, ale i burtowych zanotowali przede wszystkim spedytorzy. – Pojawiła się kongestia, której od lat nie doświadczaliśmy. Wyniki ankiety skierowanej do członków PISiL nt. pracy terminali są niepokojące, bo pogorszenie dotyka zarówno intermodal, jak i transport samochodowy, szczególnie ten obsługujący pobliskie centra logistyczne, gdzie terminowość i dostępność tzw. okienek jest sprawą kluczową. Rozwiązanie powstających zatorów jest priorytetem nie tylko do poprawy rocznego wyniku terminala, ale i jego reputacji, jako solidnego przeładowcy, co może mieć dalekosiężne konsekwencje w kontekście prowadzonej jego rozbudowy – obawia się przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński. 

Czytaj więcej

Producenci elektrycznych ciężarówek padają jak muchy

Baltic Hub jest w trakcji budowy trzeciego terminala, który podwozi zdolności przeładunkowe do ponad 4 mln TEU. Baltic Hub oczekuje wzrostu obrotów w wyniku przeniesienia do Gdańska z Gdyni serwisów CMA CGM i poszerzenia ich o połączenie z Koreą Pd. Jednak całościowy obraz nie jest optymistyczny. – Łączne przeładunki wszystkich naszych terminali w tym roku odzwierciedlają recesję w handlu zamorskim i co za tym idzie spadek ilości przewożonych kontenerów i coraz niższe stawki frachtowe na poziomie przedcovidowym – przyznaje przewodniczący PISiL. 

Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zgłosiło manifestację przed bramami Baltic Hub 8 listopada, pomiędzy 12.00 i 15.00. „Protest ma na celu zwrócenie uwagi kierownictwa Balctic Hub na fatalną obsługę transportu drogowego”, napisało PSPD w komunikacie. 

Przewoźnicy żądają jak najszybszego rozwiązania sporów płacowych dyrekcji Baltic Hub z załogą i zakończenia strajku włoskiego. Powolna obsługa na terminalu uderza w zyskowność przewoźników. 

Pozostało 84% artykułu
Morski
Największy polski port ma 50 lat
Morski
Znika LPG z Rosji, ale ceny nie muszą wzrosnąć
Morski
Po wygranej Trumpa zwycięzcą będzie branża transportowa
Morski
W morskich terminalach kontenerowych ożywienie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Morski
Mniej czarnego złota, ale wyniki portów lepsze