Wiosną planował, że w tym kwartale rozpocznie sprzedaż seryjnych modeli. Do wystąpienia z wnioskiem o bankructwo zmusił producenta brak kapitału i trudności w pozyskaniu funduszy. Spółka potrzebuje 4,6 mln euro. Inwestorzy oraz banki obawiali się braku dostaw części i zablokowanie produkcji. W sierpniu zbankrutował dostawca akumulatorów Proterra, co spowodowało spadek liczby zmontowanych samochodów ciężarowych. Volta ma siedzibę w Szwecji, ale prowadzi działalność w Wielkiej Brytanii i zapowiedziała, że wkrótce złoży wniosek o upadłość w Wielkiej Brytanii.
Producent elektrycznych ciężarówek zebrał od inwestorów około 455 milionów euro (wg. CB Insights) i podał, że ma portfel zamówień na ponad 5000 pojazdów. Jednym z bardziej znanych klientów był DB Schenker, który zamówił 150 tych ciężarówek z dostawą jeszcze w tym roku. Volta Trucks wybrała fabrykę w Austrii do produkcji swoich ciężarówek i pracowała nad produkcją masową.
Czytaj więcej
Przewoźnicy i producenci ciężarówek niezadowoleni z utrzymania ostrych limitów emisji CO2. Wskazują na brak infrastruktury uniemożliwiający popularyzację nowych napędów.
W marcu br. miejska ciężarówka dystrybucyjna Volta Zero otrzymała europejskie dopuszczenie do sprzedaży. Producent zamierzał wynajmować długoterminowo ciężarówki poprzez (początkowo) cztery centra usług ulokowane w pobliżu Paryża, Londynu, regionu Ruhry oraz Madrytu. 16-tonowy furgon miał zasięg 150-200 km.
Volta Trucks została założona w 2019 roku w Sztokholmie przez Carla-Magnusa Nordena. Przygotowała miejski ciężarówki dystrybucyjne o ładowności 7 ton z zabudową furgon i chłodnia.