W ostatnich tygodniach obserwowany jest szybki wzrost stawek frachtu morskiego z Dalekiego Wschodu do Europy. Drewery Maritime podaje, że od 23 maja średnia cena spot przewiezienia 40-stopowego kontenera z Szanghaju do Rotterdamu wzrosła o 20 proc. tydzień do tygodnia do 4999 dol. Wysyłka w drugą stronę to wydatek 673 dol.
Czytaj więcej
Będące papierkiem lakmusowym branży nieruchomości budowy spekulacyjne magazynów wracają, co oznac...
Podwyżki na trasie europejskiej były najwyższe ze wszystkich głównych kierunków wychodzących z Szanghaju. W porównaniu do ubiegłego roku ceny wzrosły o 227 proc. – Znaczące wzrosty stawek wynikają głównie ze znaczącego wzrostu popytu. Obserwujemy przesunięcie wysokiego sezonu na koniec maja, początek czerwca – tłumaczy Sea Freight Country Manager Raben Sea & Air SE Dawid Graczyk.
Działający na dziewięciu dużych europejskich rynkach InPost dostrzega rosnącą konsumpcję. – Jestem umiarkowanym optymistą i widzimy umiarkowane ożywienie – przyznaje założyciel i CEO InPost Rafał Brzoska.
Drewery Maritime