Reklama

Poczta Polska sięga po rynek drobnicy międzynarodowej

Pocztowy operator konkuruje z Rabenem, Schenkerem i Suusem na międzynarodowych liniach drobnicowych.

Publikacja: 13.02.2023 11:03

Poczta Polska sięga po rynek drobnicy międzynarodowej

Poczta Polska

Foto: Poczta Polska

Poczta Polska próbuje nadrabiać dekady opóźnienia i wejść na atrakcyjny rynek drobnicy międzynarodowej, który notuje wyraźne wzrosty. Rozpoczęła akcję promocyjną dla usługi nadawania przesyłek paletowych z Polski do Czech i Słowacji. Do 30 kwietnia klienci mogą skorzystać z oferty specjalnej. – Głównym celem akcji jest pozyskanie wolumenów przesyłek zapewniających całkowite wypełnienie przestrzeni ładunkowej pojazdów obsługujących kursy do magazynu naszego partnera w Czechach. Zamierzamy realizować regularne, codzienne połączenia także dalej do Słowacji – wyjaśnia rzecznik PP Daniel Witowski.

Czytaj więcej

Polska traci miliony z cła

Operator ma dwie linie tygodniowo do Czech i Słowacji, zaś do Austrii, Belgii, Chorwacji, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Luksemburga, Niemiec, Rumunii, Słowenii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch codzienne.

Według badania przeprowadzonego przez firmę Radosław Małkiewicz Parcel Supply Chain Expert na zlecenie Poczty Polskiej, rynek międzynarodowych przewozów drobnicowych w Polsce osiągnął w roku 2021 wartość 12,8 mld zł. 

Działający na polskim rynki przewoźnicy przewieźli łącznie 38 mln palet. Na przestrzeni lat 2018–2021, ten rynek rósł w tempie 22,9% rocznie. Było to wynikiem wzrostu eksportu Polski do krajów sąsiednich Unii Europejskiej, głównie do Niemiec oraz Czech, Francji, Włoch, Holandii, a z krajów spoza UE – do Wielkiej Brytanii. Podobnie przedstawia się mapa tras przewozów paletowych realizowanych przez Pocztę Polską, przy czym największa liczba transportowanych za pośrednictwem spółki przesyłek zagranicznych paletowych trafia do Niemiec. 

Reklama
Reklama

Dariusz Wakuła z firmy Paneco uważa, że rynek drobnicy międzynarodowej rośnie, ale dynamika jest znacząco mniejsza od wyliczonej przez firmę Parcel Supply Chain Expert. – Nie widzę strukturalnej zmiany w zakresie eksportu. Polska nadal jest dostawcą komponentów dla zachodnioeuropejskiego przemysłu, przewożonych jako ładunki całopojazdowe. Struktura przewozów drobnicowych również powoli się zmienia wraz z rozwojem e-commerce na poziomie europejskim. Jednak tutaj zasadniczą część rynku obsługują najwięksi usługodawcy, działający w tej branży od wielu lat. Warto zauważyć rosnącą na rynku aktywność „portali paletowych”, które stawiają pierwsze kroki oferując, poza krajowymi, również usługi międzynarodowe - wskazuje Wakuła. Paneco jest siecią obsługująca przesyłki paletowe na terenie Europy i posiada codzienne połączenie z HUB w Niemczech. 

Czytaj więcej

Niepotrzebny pesymizm wobec gospodarki

Poczta Polska realizuje usługę Przesyłka Paletowa – krajowa i zagraniczna. Wśród kontrahentów spółki znajdują się międzynarodowe koncerny, rodzime spółki należące do Skarbu Państwa oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Usługa umożliwia przesyłanie artykułów o niskiej i średniej wartości, m.in. takich jak: AGD, materiały budowlane, części zamienne czy elementy metalowe. – Celem Poczty Polskiej jest systematyczny wzrost przychodów w tym obszarze oraz osiągnięcie pozycji wśród liderów logistyki drobnicowej. Zgodnie ze strategią średnioterminową Poczty Polskiej, usługi logistyczne są jednym z trzech kierunków strategicznych rozwoju firmy, obok usług kurierskich i cyfrowych – zaznacza wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony. 

Produkty i Usługi
W wysyłkach paczek do USA dojdzie jeszcze jeden konkurent
Produkty i Usługi
Firmy kurierskie i brokerzy kuszą klientów ułatwieniami w nadaniu przesyłek
Produkty i Usługi
Rosną wskaźniki jakościowe Poczty Polskiej
Produkty i Usługi
DHL goni konkurencję instalując automaty paczkowe
Produkty i Usługi
Wielkopolska jest kolebką współczesnej logistyki kontraktowej w Polsce
Reklama
Reklama