Poczta Polska sięga po rynek drobnicy międzynarodowej

Pocztowy operator konkuruje z Rabenem, Schenkerem i Suusem na międzynarodowych liniach drobnicowych.

Publikacja: 13.02.2023 11:03

Poczta Polska sięga po rynek drobnicy międzynarodowej

Foto: Poczta Polska

Poczta Polska próbuje nadrabiać dekady opóźnienia i wejść na atrakcyjny rynek drobnicy międzynarodowej, który notuje wyraźne wzrosty. Rozpoczęła akcję promocyjną dla usługi nadawania przesyłek paletowych z Polski do Czech i Słowacji. Do 30 kwietnia klienci mogą skorzystać z oferty specjalnej. – Głównym celem akcji jest pozyskanie wolumenów przesyłek zapewniających całkowite wypełnienie przestrzeni ładunkowej pojazdów obsługujących kursy do magazynu naszego partnera w Czechach. Zamierzamy realizować regularne, codzienne połączenia także dalej do Słowacji – wyjaśnia rzecznik PP Daniel Witowski.

Czytaj więcej

Polska traci miliony z cła

Operator ma dwie linie tygodniowo do Czech i Słowacji, zaś do Austrii, Belgii, Chorwacji, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Luksemburga, Niemiec, Rumunii, Słowenii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch codzienne.

Według badania przeprowadzonego przez firmę Radosław Małkiewicz Parcel Supply Chain Expert na zlecenie Poczty Polskiej, rynek międzynarodowych przewozów drobnicowych w Polsce osiągnął w roku 2021 wartość 12,8 mld zł. 

Działający na polskim rynki przewoźnicy przewieźli łącznie 38 mln palet. Na przestrzeni lat 2018–2021, ten rynek rósł w tempie 22,9% rocznie. Było to wynikiem wzrostu eksportu Polski do krajów sąsiednich Unii Europejskiej, głównie do Niemiec oraz Czech, Francji, Włoch, Holandii, a z krajów spoza UE – do Wielkiej Brytanii. Podobnie przedstawia się mapa tras przewozów paletowych realizowanych przez Pocztę Polską, przy czym największa liczba transportowanych za pośrednictwem spółki przesyłek zagranicznych paletowych trafia do Niemiec. 

Dariusz Wakuła z firmy Paneco uważa, że rynek drobnicy międzynarodowej rośnie, ale dynamika jest znacząco mniejsza od wyliczonej przez firmę Parcel Supply Chain Expert. – Nie widzę strukturalnej zmiany w zakresie eksportu. Polska nadal jest dostawcą komponentów dla zachodnioeuropejskiego przemysłu, przewożonych jako ładunki całopojazdowe. Struktura przewozów drobnicowych również powoli się zmienia wraz z rozwojem e-commerce na poziomie europejskim. Jednak tutaj zasadniczą część rynku obsługują najwięksi usługodawcy, działający w tej branży od wielu lat. Warto zauważyć rosnącą na rynku aktywność „portali paletowych”, które stawiają pierwsze kroki oferując, poza krajowymi, również usługi międzynarodowe - wskazuje Wakuła. Paneco jest siecią obsługująca przesyłki paletowe na terenie Europy i posiada codzienne połączenie z HUB w Niemczech. 

Czytaj więcej

Niepotrzebny pesymizm wobec gospodarki

Poczta Polska realizuje usługę Przesyłka Paletowa – krajowa i zagraniczna. Wśród kontrahentów spółki znajdują się międzynarodowe koncerny, rodzime spółki należące do Skarbu Państwa oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Usługa umożliwia przesyłanie artykułów o niskiej i średniej wartości, m.in. takich jak: AGD, materiały budowlane, części zamienne czy elementy metalowe. – Celem Poczty Polskiej jest systematyczny wzrost przychodów w tym obszarze oraz osiągnięcie pozycji wśród liderów logistyki drobnicowej. Zgodnie ze strategią średnioterminową Poczty Polskiej, usługi logistyczne są jednym z trzech kierunków strategicznych rozwoju firmy, obok usług kurierskich i cyfrowych – zaznacza wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony. 

Produkty i Usługi
Nowy Jork stawia na… automaty paczkowe
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Produkty i Usługi
W tym roku ruszą kurierskie przesyłki do Anglii
Produkty i Usługi
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
Produkty i Usługi
Poczta Polska powalczy o drobnicowe przesyłki
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Produkty i Usługi
Internetowe sklepy podbijają nowe rynki, ale rosną zwroty