Poczta Polska próbuje nadrabiać dekady opóźnienia i wejść na atrakcyjny rynek drobnicy międzynarodowej, który notuje wyraźne wzrosty. Rozpoczęła akcję promocyjną dla usługi nadawania przesyłek paletowych z Polski do Czech i Słowacji. Do 30 kwietnia klienci mogą skorzystać z oferty specjalnej. – Głównym celem akcji jest pozyskanie wolumenów przesyłek zapewniających całkowite wypełnienie przestrzeni ładunkowej pojazdów obsługujących kursy do magazynu naszego partnera w Czechach. Zamierzamy realizować regularne, codzienne połączenia także dalej do Słowacji – wyjaśnia rzecznik PP Daniel Witowski.
Czytaj więcej
Polska traci w konkurencji z portami niemieckimi i holenderskimi przez złe prawo, które wystawia na zbyt duże ryzyko agencje celne.
Operator ma dwie linie tygodniowo do Czech i Słowacji, zaś do Austrii, Belgii, Chorwacji, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Luksemburga, Niemiec, Rumunii, Słowenii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch codzienne.
Według badania przeprowadzonego przez firmę Radosław Małkiewicz Parcel Supply Chain Expert na zlecenie Poczty Polskiej, rynek międzynarodowych przewozów drobnicowych w Polsce osiągnął w roku 2021 wartość 12,8 mld zł.
Działający na polskim rynki przewoźnicy przewieźli łącznie 38 mln palet. Na przestrzeni lat 2018–2021, ten rynek rósł w tempie 22,9% rocznie. Było to wynikiem wzrostu eksportu Polski do krajów sąsiednich Unii Europejskiej, głównie do Niemiec oraz Czech, Francji, Włoch, Holandii, a z krajów spoza UE – do Wielkiej Brytanii. Podobnie przedstawia się mapa tras przewozów paletowych realizowanych przez Pocztę Polską, przy czym największa liczba transportowanych za pośrednictwem spółki przesyłek zagranicznych paletowych trafia do Niemiec.