Poczta Polska wyda do 2028 roku 300 milionów zł na co najmniej 18 sorterów listów, dzięki czemu zmniejszy roczne koszty o 100 mln zł. Inwestycja, mimo spadku ilości przesyłek w tym segmencie, poprawi jakość doręczeń.
Wyższa jakość usług
Sortery listowe pozwolą przygotowywać przesyłki od razu do poziomu rejonu doręczeń, a nawet według trasy chodu listonosza. Dzięki temu listonosze nie będą musieli codziennie rano ręcznie sortować tysięcy listów. Otrzymają je już ułożone, co skróci czas przygotowania do pracy i zwiększy efektywność doręczeń. – Projekt automatyzacji procesów listowych stanowi ważny element modernizacji procesów operacyjnych Poczty Polskiej. Wspiera naszą podstawową działalność, w tym rolę Narodowego Operatora Pocztowego i rozwój e-Doręczeń. Jednocześnie zapewni wymierne oszczędności finansowe w perspektywie kolejnych lat – podkreśla dyrektor Biura Operacji Logistycznych Poczty Polskiej Paweł Witkowski.
Czytaj więcej
Choć rośnie praca przewozowa żeglugi, armatorzy mogą spodziewać się spadku stawek frachtowych, po...
Do Urzędu Komunikacji Elektronicznej trafiło 96 069 reklamacji dotyczących usług wchodzących w zakres usług powszechnych. Jedna reklamacja przypadała średnio na 4 482 zrealizowane usługi, zaś w przypadku usług kurierskich jedna reklamacja przypadała średnio na 1 335 przesyłek.
Projekt Poczty Polskiej obejmuje stworzenie kompletnego środowiska IT oraz instalację co najmniej 18 sorterów listowych w sześciu głównych centrach operacyjnych: Warszawie, Zabrzu, Komornikach, Lisim Ogonie, Wrocławiu i Pruszczu Gdańskim. Maszyny będą obsługiwać zarówno listy standardowe, jak i większe przesyłki do 2 kg (tzw. flat).