Allegro otwiera własne automaty paczkowe, podobnie jak chińskie sklepy internetowe, zaś InPost uruchomił własny sklep. – Stworzyliśmy go w odpowiedzi na potrzeby naszych klientów ceniących sobie ciekawy design i oryginalność. To oni bardzo często dopytywali, czy można gdzieś kupić unikatowe klocki InPost, kolorowe skarpetki jak i inne produkty z limitowanych edycji w naszych żółto-czarnych barwach – tłumaczy dyrektor marketingu InPost Anna Heimberger. Zapewnia, że oferta sklepu będzie systematycznie wzbogacana o nowe produkty.
Czytaj więcej
Ukraina przeniosła przewozy z morza na ląd, a tamtejsi przedsiębiorcy firmy do Polski. Uchodźcy masowo podejmują pracę.
W roku 2022 firma w ramach usług kurierskich i w automatach paczkowych obsłużyła 744,9 milionów przesyłek, w znakomitej większości w kanale B2C. – Otwarcie własnego sklepu nie jest koniecznością dla InPost, ale biorąc pod uwagę pozycję tej firmy na rynku B2C i że otworzyła własny fulfilment center, jest to jest naturalną konsekwencją – uważa wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral.
Dodaje, że do konkurencji dla Allegro potrzeba trochę czasu.
Czy przeniesienie konkurencji na sklepy-e-handlu oznacza dla sprzedawców lepsze marże i wojnę cenową? – Nie sądzę, aby to można było liczyć na wojnę cenową. Inflacja sprawia, że wszyscy podnoszą ceny usług, więc otwarcie sklepu to raczej uzupełnienie oferty – uważa Gral.