InPost ma własny sklep i na dobre konkuruje z Allegro

InPost uruchomił sklep internetowy outofthebox.pl. W sklepach internetowych stagnacja.

Publikacja: 23.02.2023 10:31

InPost ma własny sklep i na dobre konkuruje z Allegro

Foto: InPost

Allegro otwiera własne automaty paczkowe, podobnie jak chińskie sklepy internetowe, zaś InPost uruchomił własny sklep. – Stworzyliśmy go w odpowiedzi na potrzeby naszych klientów ceniących sobie ciekawy design i oryginalność. To oni bardzo często dopytywali, czy można gdzieś kupić unikatowe klocki InPost, kolorowe skarpetki jak i inne produkty z limitowanych edycji w naszych żółto-czarnych barwach – tłumaczy dyrektor marketingu InPost Anna Heimberger. Zapewnia, że oferta sklepu będzie systematycznie wzbogacana o nowe produkty.

Czytaj więcej

Rok wojny w transporcie

W roku 2022 firma w ramach usług kurierskich i w automatach paczkowych obsłużyła 744,9 milionów przesyłek, w znakomitej większości w kanale B2C. – Otwarcie własnego sklepu nie jest koniecznością dla InPost, ale biorąc pod uwagę pozycję tej firmy na rynku B2C i że otworzyła własny fulfilment center, jest to jest naturalną konsekwencją – uważa wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral. 

Dodaje, że do konkurencji dla Allegro potrzeba trochę czasu.

Czy przeniesienie konkurencji na sklepy-e-handlu oznacza dla sprzedawców lepsze marże i wojnę cenową? – Nie sądzę, aby to można było liczyć na wojnę cenową. Inflacja sprawia, że wszyscy podnoszą ceny usług, więc otwarcie sklepu to raczej uzupełnienie oferty – uważa Gral. 

Zarazem nie wszyscy klienci przenoszą się do internetowych sklepów. Liczba zwolenników zakupów online rosła szybko szczególnie w pandemii, a obecnie utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Kanał e-commerce jest wybierany przede wszystkim ze względu na większy wybór, na który wskazało 46 proc. zapytanych w ankiecie CBRE. 

Czytaj więcej

Czy przewoźników czeka koncentracja?

Bardzo ważny jest również czynnik cenowy – 44 proc. respondentów wybiera zakupy przez internet ze względu na niższe koszty produktów, a 39 proc. uważa, że online łatwiej porównać ceny. E-commerce wybierane jest także ze względu na większą liczbę informacji o produkcie w internecie (31 proc.) oraz przez osoby, które dobrze znają produkt i nie czują potrzeby oglądania go w sklepie (28 proc.). 

Z badania CBRE wynika, że po codzienne sprawunki i produkty luksusowe, w tym biżuterię, do obiektu handlowego wybierze się aż trzy czwarte ankietowanych. – W obecnej sytuacji wysokiej inflacji nie tylko doświadczenie związane z wizytą w sklepie, ale głównie względy praktyczne motywują klientów do zakupów „w realu” – stwierdza szefowa sektora handlowego w CBRE Magdalena Frątczak. 

Produkty i Usługi
Nowy Jork stawia na… automaty paczkowe
Produkty i Usługi
W tym roku ruszą kurierskie przesyłki do Anglii
Produkty i Usługi
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
Produkty i Usługi
Poczta Polska powalczy o drobnicowe przesyłki
Produkty i Usługi
Internetowe sklepy podbijają nowe rynki, ale rosną zwroty