W tym roku ruszą kurierskie przesyłki do Anglii

Firmy kurierskie zaczynają rozwijać przesyłki zagraniczne, InPost zaoferuję tę ofertę także z Polski.

Publikacja: 02.04.2024 14:59

W tym roku ruszą kurierskie przesyłki do Anglii

Foto: Fot. Poczta Polska

InPost wdroży do końca tego roku przewozy przesyłek międzynarodowych, w tym między Polską i Wielka Brytanią. Założyciel InPost Rafał Brzoska zaznacza, że już w ub.r. spółka przewiozła ponad 50 mln przesyłek w cross-border np. między Francją i Beneluksem oraz Włochami i Hiszpanią. Były to przesyłki zarówno B2C i C2C. 

InPost zamierza uruchomić także przewozy między UE i Wielką Brytanią, co będzie wymagało przygotowania systemu odpraw celnych. – To największe wyzwanie, ale zamierzamy oferować przewozy zarówno w kanale B2B jaki B2C – zapowiada Brzoska. 

Czytaj więcej

Przewoźnicy ograniczają zakupy naczep

Do tej pory przewozy międzynarodowe (w obrębie UE) oferowała tylko należąca do InPost spółka Mondial Relay. Miała ona inny system logistyczny i po dokonaniu jego unifikacji z systemem inPost ruszy usługa przesyłki międzynarodowej. 

Wymaga ona opracowania modelu współpracy ze służbami celnymi. Np. DPD dokonuje odpraw przesyłek do i z Wielkiej Brytanii wspólnie Air Cargo Poland, które specjalizuje się takich usługach. Operator zaznacza, że obsługuje podmioty prawne, ponieważ odprawa jest tak skomplikowana, że dla indywidulanych byłaby zbyt droga. Tymczasem odprawa przesyłek z Chin jest bardzo prosta. 

Do obsługi międzynarodowych przesyłek poczty wykorzystują International Post Corporation (IPC), działające od 1989 roku i wykorzystują placówki ponad 180 poczt na całym świecie. Poczta Polska zauważa, że polscy konsumenci chętnie korzystają z oferty zagranicznych sprzedawców, wśród których prym wiodą platformy sprzedażowe z Chin. Poczta Polska odnotowuje rok do roku wzrost ilości przesyłek obsługiwanych i doręczanych na terenie całej Polski.

PP oferuje także przesyłki międzynarodowe i od marca br. rozszerzyła katalog usług celnych, umożliwiając obsługę przesyłek przychodzących z zagranicy, dla których spółka nie mogła dokonać zgłoszeń. Dotychczas klienci musieli odprawiać je we własnym zakresie.

Czytaj więcej

Rekordowe przychody i zyski InPost

Za pośrednictwem Poczty Polskiej można nadać przesyłki za pośrednictwem: EMS, paczka pocztowa, list zwykły, polecony, z zadeklarowaną wartością czy Global Expres. Pocztę Polską zamierza zaoferować kompleksową obsługę celną również dla tego rodzaju przesyłek wysyłanych poza Unię Europejską. 

Poczta Polska ma w strukturach własnych, na terenie kraju, jednostki specjalizujące się w odprawach towarów, współpracujące ściśle z Krajową Administracją Skarbową. Podobnie działa konkurencja. – Wszyscy międzynarodowi kurierzy (DHL, UPS, FedEx itp.) oraz poczty posiadają własne agencje celne lub działają długofalowo z zewnętrznymi podmiotami świadczącymi tego typu usługi. To jest bardzo ważny element łańcucha dystrybucyjnego dla przesyłek międzynarodowych (kraje poza UE). Sprawna obsługa celna zarówno w eksporcie jak i imporcie pozwala utrzymać krótki czas tranzytu – tłumaczy wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral. 

Z badań GS1 Polska wynika, że w e-handlu 39 proc. firm sprzedaje na rynkach zagranicznych. Stanowi mniej niż jedną czwartą przychodów większości badanych firm (61,1%), ale u rekordzistów (10,8%) przekracza 75% przychodów. Ponad 14 proc. z 887 respondentów badania „myśli o zagranicy”. Prawie połowa respondentów, którzy działają na rynkach zagranicznych, sprzedaje zarówno za pośrednictwem marketplace’ów, jak i własnych e-sklepów (49%). Jedna trzecia (31,9%) korzysta wyłącznie z marketplace’ów. 

Czytaj więcej

Nadchodzi cyberlogistyka

Wśród badanych 23 proc. wskazuje na bariery logistyczne w rozwoju handlu w obcych krajach i jest to najpoważniejsza bariera. Wysoka cena przesyłki zniechęca klientów do zakupu, szczególnie tańszych produktów. 

InPost wdroży do końca tego roku przewozy przesyłek międzynarodowych, w tym między Polską i Wielka Brytanią. Założyciel InPost Rafał Brzoska zaznacza, że już w ub.r. spółka przewiozła ponad 50 mln przesyłek w cross-border np. między Francją i Beneluksem oraz Włochami i Hiszpanią. Były to przesyłki zarówno B2C i C2C. 

InPost zamierza uruchomić także przewozy między UE i Wielką Brytanią, co będzie wymagało przygotowania systemu odpraw celnych. – To największe wyzwanie, ale zamierzamy oferować przewozy zarówno w kanale B2B jaki B2C – zapowiada Brzoska. 

Pozostało 85% artykułu
Produkty i Usługi
Obiecujące dla logistyków rynki południowych sąsiadów
Produkty i Usługi
Wielkie inwestycje kurierów
Produkty i Usługi
W Europie trwa wyścig po miejsca na automaty paczkowe
Produkty i Usługi
Logistyczni specjaliści w blokach startowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Produkty i Usługi
Rynek logistyczny na świecie ponownie rośnie