InPost wdroży do końca tego roku przewozy przesyłek międzynarodowych, w tym między Polską i Wielka Brytanią. Założyciel InPost Rafał Brzoska zaznacza, że już w ub.r. spółka przewiozła ponad 50 mln przesyłek w cross-border np. między Francją i Beneluksem oraz Włochami i Hiszpanią. Były to przesyłki zarówno B2C i C2C.
InPost zamierza uruchomić także przewozy między UE i Wielką Brytanią, co będzie wymagało przygotowania systemu odpraw celnych. – To największe wyzwanie, ale zamierzamy oferować przewozy zarówno w kanale B2B jaki B2C – zapowiada Brzoska.
Czytaj więcej
Maleje popyt na naczepy, a wraz z nim spadają ich ceny na rynku pierwotnym i wtórnym. Producenci i importerzy naczep nastawiają się na trudny rynek.
Do tej pory przewozy międzynarodowe (w obrębie UE) oferowała tylko należąca do InPost spółka Mondial Relay. Miała ona inny system logistyczny i po dokonaniu jego unifikacji z systemem inPost ruszy usługa przesyłki międzynarodowej.
Wymaga ona opracowania modelu współpracy ze służbami celnymi. Np. DPD dokonuje odpraw przesyłek do i z Wielkiej Brytanii wspólnie Air Cargo Poland, które specjalizuje się takich usługach. Operator zaznacza, że obsługuje podmioty prawne, ponieważ odprawa jest tak skomplikowana, że dla indywidulanych byłaby zbyt droga. Tymczasem odprawa przesyłek z Chin jest bardzo prosta.