W ostatnich tygodniach zwiększone przewozy raportują przewoźnicy drogowi oraz intermodalni. GUS podał, że samochodowe przewozy ładunków zwiększyły się w kwietniu rok do roku o 4,6 proc., po sięgającym 1,9 proc. spadku w pierwszym kwartale.
Przedsiębiorcy zauważają, że na Zachodzie „coś” się odblokowało i – jak oceniają operatorzy terminali intermodalnych – trudno nadążyć z robotą, ponieważ wciąż napływają nowe zlecenia.
Czytaj więcej
Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem e-zakupów w Europie. Na ich ekspansji zyskała logistyka, jednak ogromne ilości przesyłek zachwiały równowagą na rynku magazynowym i przewozów lotniczych.
Podobnie jest w sieciach drobnicowych. – Patrząc na końcówki dwóch ostatnich miesięcy (kwietnia i maja) można powiedzieć, że były one bardzo mocne wolumenowo zarówno w dystrybucji krajowej jak i międzynarodowej. W przypadku połączeń międzynarodowych Raben Logistics Polska po maju odnotowaliśmy kilkunastoprocentowe wzrosty wolumenów w stosunku do maja 2023 – ocenia dyrektor Dystrybucji Międzynarodowej w Raben Logistics Polska Maciej Zieliński.
Także Head of System Operations North East Europe, DB Schenker Renata Pajęcka przyznaje, że transportowane ilości zarówno w dorobnicy krajowej, jak i międzynarodowej cały czas rosną.