Terminale kontenerowe biją rekordy

Polskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków, choć dynamika przyrostu przeładunków zwolniła do jednocyfrowej.

Publikacja: 23.12.2019 23:08

Terminale kontenerowe biją rekordy

Foto: logistyka.rp.pl

W piątek 20 grudnia BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom pół mln TEU rocznych przeładunków. Jubileuszowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC – Mediterranean Shipping Company.

W tym roku terminal kontenerowy BCT świętuje również okrągły jubileusz 40-lecia działalności. Otwarty w 1979 roku przez wiele lat był jedynym kontenerowym „oknem na świat” dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI – międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. Łącznie terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln. TEU.

Tego samego dnia w gdańskim terminalu DCT przeładowano dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym DCT stał się pierwszym terminalem na Bałtyku, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w jednym roku.

Czytaj więcej w: http://Z polskich portów boom odpłynął

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk z roku na rok odnotowuje wzrost przeładunków i obsługuje największe na świecie statki kontenerowe – tzw. „ULCV” (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23 tys. TEU.

Inwestycje w rozwój terminalu, szybkie reagowanie na potrzeby rynku, unikalna lokalizacja oraz bezpośrednie połączenia oceaniczne to jedne z wielu czynników, które pozwoliły umocnić pozycję DCT Gdańsk jako północnej bramy dla Europy Środkowej i Wschodniej.

Od maja 2019 roku DCT Gdańsk należy do PSA International, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach