Cała S19 od Lublina do Rzeszowa w budowie

Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęto 10 lipca budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 na północ od Rzeszowa.

Publikacja: 10.07.2020 20:10

Cała S19 od Lublina do Rzeszowa w budowie

Foto: logistyka.rp.pl

Prace ruszyły od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ (długość ok. 8 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Budimex S.A. zaprojektował ten odcinek drogi ekspresowej S19, uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i rozpoczął budowę. Do zadań wykonawcy należeć będzie także opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Wartość kontraktu wynosi 286,4 mln zł brutto. Zakończenie budowy planowane jest w kwietniu 2022 r.

Czytaj więcej w: Zakupy ciężarówek zmalały w czerwcu o połowę

Odcinek S19 Kamień – Sokołów Małopolski Północ zlokalizowany jest w powiecie rzeszowskim, na terenie miasta i gminy Sokołów Małopolski oraz gminy Kamień. Dostępność drogi dla użytkowników będzie zapewniona poprzez węzły drogowe Kamień i Sokołów Małopolski Północ. Ruch lokalny będzie się odbywał za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych.

Tym samym w budowie jest już odcinek S19 pomiędzy Lublinem a Rzeszowem o długości 130 km. – Cieszy widok wielkiego placu budowy, który jest potwierdzeniem słów: nie obietnice, a konkretne działania. Dzięki tej drodze podróż z Rzeszowa do Lublina, a następnie do Warszawy, zostanie skrócona o kilka godzin – podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Czytaj więcej w: Złodzieje skradli z ciężarówek ładunki za 8 mld euro

S19 to fragment międzynarodowego szlaku Via Carpatia. W Polsce ma mieć on długość ponad 700 km i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Kierowcy korzystają już z kilku odcinków S19: zachodniej obwodnicy Lublina oraz odcinka od Sokołowa Małopolskiego do Rzeszowa. 130 km przyszłej S19, od Lublina do Sokołowa Małopolskiego, jest w trakcie realizacji. Inwestycję podzielono na 12 odcinków realizacyjnych, po sześć w województwie lubelskim (łączna długość 75 km) i podkarpackim (55 km).

Czytaj więcej w: Rząd przeznaczył na budowę dróg krajowych dodatkowe 21,8 mld zł

Na wszystkich trwają już prace w terenie o różnym zaawansowaniu wynikającym z terminu otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wykonawcy prowadzą prace ziemne, powstają obiekty mostowe, miejsca obsługi podróżnych, a na niektórych fragmentach trasy prowadzone są roboty bitumiczne. Warstwa wiążąca ułożona jest już na ok. 20 proc. trasy głównej obwodnicy Janowa Lubelskiego.

Pierwszymi fragmentami trasy S19 kierowcy pojadą w 2021 roku, a całością w 2022 roku. Wówczas Rzeszów zyska połączenie drogą ekspresową S19 nie tylko z Lublinem, ale również z Warszawą za sprawą S17. Połączenie przez Lublin zastąpi dotychczasowy szlak prowadzący przez Radom, Opatów i Kolbuszową, czyli DK9.

Prace ruszyły od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ (długość ok. 8 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Budimex S.A. zaprojektował ten odcinek drogi ekspresowej S19, uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i rozpoczął budowę. Do zadań wykonawcy należeć będzie także opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Wartość kontraktu wynosi 286,4 mln zł brutto. Zakończenie budowy planowane jest w kwietniu 2022 r.

Pozostało 81% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Przewozy
Złe prognozy dla transportu