Aktualizacja: 14.11.2024 03:22 Publikacja: 29.09.2019 14:47
Foto: fot. Łukasz Głowala
Polskim portom wyrasta konkurencja na Adriatyku, która z powodzeniem obsługuje rynki Czech, Słowacji, Węgier, Austrii, a nawet południowych Niemiec.
Z danych Kuehne i Nagel wynika, że liczba i masa przesyłek w pierwszym kwartale zmalała, ale jeszcze szybciej spadły ceny usług.
W bieżącym roku stopnieje nie tylko globalne PKB, ale także dynamika handlu towarowego. W konsekwencji wyhamuje transport morski, lotniczy, drogowy, kolejowy, zwłaszcza długodystansowe przewozy intermodalne, ale także logistyka kontraktowa.
W 2023 roku polscy konsumenci spodziewają się wzrostu bezrobocia i utrzymania dwucyfrowego tempa wzrostu cen towarów i usług, zaś europejski przemysł zamyka energochłonne zakłady. Nie będzie czego i dla kogo wozić.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Pojawiają się sygnały świadczące o rosnących zaległościach płatniczych. Coraz trudnej o płatności w terminie, a przyszłoroczne umowy mogą zawierać trudniejsze warunki.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Chińskie linie lotnicze wypychają europejską konkurencję z rejsów do Chin. Unijni przewoźnicy domagają się „równych warunków konkurencji”.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.
Liczba rozpoczynanych inwestycji magazynowych w całej Unii Europejskiej maleje od 2021 roku. Obiekty stają się coraz bardziej ekologiczne – wynika z raportu Newmark Polska.
Obawa przed barierami celnymi i wojną handlową zachęci do szybkich zakupów, co zwiększy zapotrzebowanie na transport. Wzmożenie nie musi jednak oznaczać ożywienia gospodarczego.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Fińskie lotniska w pobliżu granicy z Rosją wyłączyły wszystkie nowoczesne systemy nawigacyjne i przeszły na systemy radarowe z lat 60. XX w. Powodem jest zakłócanie przez Rosjan systemów bazujących na nawigacji satelitarnej. Stare systemy są odporne na rosyjskie ataki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas