Dostawa planowana jest na 2021 rok, będzie ona wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Elektrowóz rozwija maksymalną prędkość 160 km/ dzięki silnikom o mocy 6,4 MW. – Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy – podkreśla prezes zarządu LOTOS Kolej Anatol Kupryciuk.
Czytaj więcej w: Pol-Miedź Trans kupuje nową lokomotywę do przewozów intermodalnych
Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji w 20 europejskich krajach. W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal.
Czytaj więcej w: DB Cargo odmładza flotę lokomotyw
– Transport intermodalny w Polsce rośnie rokrocznie o kilkanaście procent, a inwestycje w nowoczesne wielosystemowe elektryczne lokomotywy liniowe będą decydowały o jego dalszym rozwoju w naszym kraju – uważa dyrektor ds. sprzedaży lokomotyw Siemens Mobility Piotr Dybowski. Po półroczu praca przewozowa transportu intermodalnego przekroczyła 3,5 mld tkm, a przewozy wyniosły 1,2 mln TEU.