Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska

W najszybciej rosnący segment przewozów kolejowych mocniej wchodzi Lotos Kolej. Spółka kupiła wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron MS.

Publikacja: 20.11.2020 19:21

Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska

Foto: logistyka.rp.pl

Dostawa planowana jest na 2021 rok, będzie ona wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Elektrowóz rozwija maksymalną prędkość 160 km/ dzięki silnikom o mocy 6,4 MW. Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy – podkreśla prezes zarządu LOTOS Kolej Anatol Kupryciuk.

Czytaj więcej w: Pol-Miedź Trans kupuje nową lokomotywę do przewozów intermodalnych

Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji w 20 europejskich krajach. W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal.

Czytaj więcej w: DB Cargo odmładza flotę lokomotyw

– Transport intermodalny w Polsce rośnie rokrocznie o kilkanaście procent, a inwestycje w nowoczesne wielosystemowe elektryczne lokomotywy liniowe będą decydowały o jego dalszym rozwoju w naszym kraju – uważa dyrektor ds. sprzedaży lokomotyw Siemens Mobility Piotr Dybowski. Po półroczu praca przewozowa transportu intermodalnego przekroczyła 3,5 mld tkm, a przewozy wyniosły 1,2 mln TEU.

Czytaj więcej w: Nowe lokomotywy Pesy dla przewozów intermodalnych

Zakup jest częścią inwestycji wartej 183,1 mln zł z dofinansowaniem 74,3 mln zł na zakup lokomotywy wielosystemowej, 1 lokomotywy dopuszczonej do ruchu krajowego, 288 platform 80-stopowych oraz 36 wagonów 40-stopowych. Te inwestycje pozwolą zwiększyć spółce przewozy o 80 mln TEU/km rocznie.

Po trzech kwartałach Lotos Kolej ma ponad 10,5 proc. udziału w rynku transportu kolejowego liczonym wg pracy przewozowej, o 0,8 pp. więcej niż rok wcześniej. Udział spółki w przewozach intermodalnych zbliżył się w połowie roku do 2 proc.

Dostawa planowana jest na 2021 rok, będzie ona wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Elektrowóz rozwija maksymalną prędkość 160 km/ dzięki silnikom o mocy 6,4 MW. Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy – podkreśla prezes zarządu LOTOS Kolej Anatol Kupryciuk.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu